نقوی حسینی: توصیه رهبرانقلاب به احمدی نژاد فرصتی برای اثبات ولایت مداری او بود/ آمریکایی ها با شکایت جیسیون رضائیان به دنبال غارت اموال ایران هستند

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس می گوید: شرایط کشور در مرحله پسابرجام شرایط حساسی است و باید با وحدت و پرهیز از دو قطبی کردن جامعه از این فرصت در جهت منافع ملی بهره برد.

سید حسین نقوی حسینی در گفت و گو با ایسکانیوز با تشریح شرایط فعلی کشور خاطرنشان کرد: شرایط کشور، شرایط خاصی است و ما در یک مذاکره نفس گیر با وجود همه فراز و فرودها، انتقاداتی که به داده ها و ستانده ها وارد می شد و تنش هایی که در آن زمان داشتیم، به توافق رسیدیم.

وی افزود: نظام جمهوری اسلامی این توافق را مشروط به مواد9 گانه مقام معظم رهبری و مصوبه مجلس پذیرفت، بنابراین در حال حاضر از مرحله توافق عبور کرده و در مرحله اجرای برجام هستیم.

نماینده مردم ورامین در خانه ملت ادامه داد: با این حال، در این شرایط، اینکه کسی بگوید که چرا این توافق انجام شد، دیگر وقت این حرف ها نیست چون توافق انجام شده است.

وی تصریح کرد: عقل، شرع و عرف هم حکم می کند که در زمان اجرای برجام که منافع کشور و مردم و اجرای آن از سوی طرف مقابل مطرح است، قوای سه گانه، همه جریانات سیاسی، همه گروه ها و شخصیت ها با هم در احقاق حقوق ملت ایران متحد باشند.

نقوی حسینی تاکید کرد: دیگر زمانی برای اختلاف نیست اگر بین ما اختلاف ایجاد شود آن ها با سوء استفاده از اختلافات داخلی ما اجازه نمی د هند ایران از برجام نفعی ببرد؛ همانطور که می بینیم الان هم نمی گذارند و عهد شکنی می کنند؛ بنابراین زمانی که بنای آن ها این است که فقط ایران یک طرفه تعهداتش را انجام دهد و آن ها هیچ تعهدی انجام ندهند، ما نباید در داخل اختلاف داشته باشیم بلکه باید متحد باشیم.

وی خاطرنشان کرد: نکته دیگر اینکه ما در کشوری زندگی می کنیم که نظام آن جمهوری است و دموکراسی در این کشور جا افتاده و مردم تمرین دموکراتیک کرده اند. از این رو، این بستر دموکراتیک نباید منشا خصومت، کینه ورزی، دو قطبی شدن جامعه و مقابله جریانات با یکدیگر شود.

وی ادامه داد: ما در یک نظام مردمسالار رقابت می کنیم و مردم هر جریان و فکری را که انتخاب کردند، او نماینده ملت است و همه باید بپذیرند که او نماینده ملت است.

نقوی حسینی خاطرنشان کرد: البته او هم باید پاسخ گوی اقداماتش باشد چراکه من معتقدم محکمه مدیریت اجرایی و نماینده مجلس نیزانتخابات است به این معنا که مردم در انتخابات محکمه تشکیل می دهند، عمل فرد را ارزش گذاری می کنند و به آن رای منفی یا رای مثبت می دهند.

وی افزود:ما باید بپذیریم که شرایط فعلی کشور، شرایطی نیست که درگیر شویم، تنش بوجود بیاوریم تا خدای نکرده فتنه ومشکلات گذشته دوباره بروزنکند ودشمن از آن سوء استفاده کند.

این نماینده مجلس همچنین با اشاره به اظهارات مقام معظم رهبری درباره توصیه به رئیس دولت دهم برای عدم ورود به عرصه انتخابات خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب ضمن تذکر شفاف و روشنی در ارتباط با پرهیز از دو قطبی شدن فضای کشور دادند و به اعتقاد من بر هر ایرانی ولایت مدار و معتقدی واجب است که بیانات ایشان را فصل الخطاب خود قرار داده و به این توصیه ها عمل کند و هیچ گونه اقدام، موضع گیری و اظهارنظری انجام ندهد که خدای نکرده به تفرقه، تنش و درگیری و دو قطبی شدن جامعه منتهی شود.

وی افزود:البته این به معنای این نیست که نهادها و شخصیت های حقوقی و قانونی به وظایف و تکالیف خود عمل نکنند و مثلا مجلس دیگر وزیری را استیضاح نکند چون ممکن است جامعه دوقطبی شود، بلکه مجلس باید سر جای خود استیضاح کند، از وزراسئوال کند و به آن ها تذکر دهد و اقدامات قانونی و نظارتی خودش را انجام دهد؛ این ها منجر به دو قطبی شدن جامعه نمی شود.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: توصیه صریح مقام معظم رهبری به رئیس دولت دهم نیز فرصتی برای احمدی نژاد است چراکه هیچ کس دلسوزتر از رهبری برای ملت، نظام ، انقلاب و کشور و حتی برای خود احمدی نژاد نیست. رهبر معلم انقلاب چون دلسوز دلشان می سوزد نکته ای را می گویند و ایشان در حقیقت، مصلحت افراد و کشور را بهتر تشخیص می دهند.

وی اظهار کرد: همه می دانند که آقای احمدی نژاد در بخشی از جامعه رای خوبی داشته و پایگاه مردمی دارد اما توصیه پدرانه مقام معظم رهبری بالاتر از این ها و مصلحت ایشان بالاتر از همه مصالح است. این را احمدی نژاد باید در عمل نشان دهد که یک فرد ولایت مدارو معتقد به منافع ملی و طرفدار نظام و مخالف دشمنان ملت است.

وی همچنین در پپاسخ به سئوالی درباره شکایت جیسیون رضائیان از جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: او یک جاسوس بودو طبق قوانین ما حداقل حکم جاسوس اعدام است اما ایران با رافت اسلامی با این موضوع برخورد کرد و امتیاز بزرگی که آزادی بود،به او داد.

وی تاکید کرد: زمانی هم که در اختیار دولت ایران بود بهترین برخوردها با او صورت گرفت و ادعای شکنجه روانی او ادعای دورغ و کذب محض است؛ همچنین جمهوری اسلامی ایران هیچ کس را برای مذاکرات گروگان نگرفت،اصلا نیاز به گروگان نداشت. آن ها نیاز به مذاکره داشتند، ما نداشتیم و آن ها خودشان درخواست مذاکره داشتند، ما نداشتیم.

نقوی حسینی تصریح کرد: به هر حال او از ایران شکایت کرده است ولی ما هم اسناد و مدارک مان را ارائه می کنیم و قطعا با استدلال قوی که جمهوری اسلامی ایران دارد و حضور جدی دفتر حقوقی ریاست جمهوری و وزارت خارجه، قطعا برنده این مقابله سیاسی- قضایی جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: تحلیل من این است که آمریکا در پی دست برد زدن به اموال بلوکه شده ملت ایران به دنبال سوژه می گردند تا ازهر طریقی برای چپاول اموال ما استفاده کنند که جیسیون رضائیان نیز یکی از همین سوژه هاست که آمریکایی ها او را بهانه قرار داده اند تا بخشی از اموال ما را به غارت ببرند.

204

کد خبر: 685486

وب گردی

وب گردی