برگزاری باشکوه آیین های عزاداری تاسوعای حسینی در کویت

حسینیه ها و تکایای کویت در روز تاسوعای حسینی شاهد برگزاری باشکوه و گسترده مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان بودند

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا، در روز تاسوعای حسینی، نوحه سرایان و خطیبان حسینیه ها با ذکر مناقب و مصیبت های اهل بیت امام حسین(ع)، بر لزوم الگو برداری از سیره نورانی سید الشهدا علیه السلام تاکید کردند.
حسینیه ها و مساجد کویت بر اساس سنتی قدیمی روز تاسوعا علاوه بر ذکر مصیبت شهدای کربلا، آیین های ویژه ای برای گرامیداشت یاد حضرت علی اصغر علیه السلام برگزار می کنند.
مردم کویت تا بعد از نیمه شب به سینه زنی و عزاداری در حسینه ها می پردازند؛ ایرانیان مقیم کویت نیز با تجمع و حضور در حسینیه های مختلف در سوگ اباعبدالله و یاران باوفایش نوحه سرایی می کنند.
همزمان وزارت کشور کویت با اتخاذ تدابیر بی سابقه امنیتی از استقرار سه هزار نیروی پلیس این کشور در مناطق مختلف برای حفظ امنیت حسینیه ها در روز عاشورا خبر داد.
این تعداد نیروی امنیتی در کویت با توجه به مساحت کوچک این کشور یک عدد بی سابقه است و «شیخ محمد الخالد الصباح» وزیر کشور کویت تمامی نیروهای پلیس و امنیت عمومی و اطلاعات را برای نظارت بر امنیت حسینیه ها و مساجد بسیج کرده است و مقامات ارشد این وزارتخانه بر اجرای طرح های امنیتی نظارت می کنند.
پلیس کویت که دو روز پیش از کشف و فروپاشی یک گروه تروریستی وابسته به داعش خبر داده بود تدابیر امنیتی در فرودگاه کویت را نیز بشدت افزایش داده تا از وقوع هرگونه حادثه خرابکارانه احتمالی پیشگیری شود.
همزمان موج گسترده ای از اتباع کویتی و غیرکویتی از راه مرز زمینی کویت و عراق راهی کربلای معلا شده اند و بازگشت آنها به کویت پس از روز عاشورا، موجب اتخاذ تدابیر امنیتی در مرز کویت و عراق شده است.

304/601

کد خبر: 685495

وب گردی

وب گردی