افزایش سقف برداشت خودپرداز بانک ملت تا ۵۰۰ هزار تومان

مشتریان بانک ملت که به پول نقدی بیش از ۲۰۰ هزار تومان احتیاج دارند دیگر نباید نگران باشند چراکه این بانک در برخی از دستگاه های خودپرداز خود بیش از این مبلغ می‌دهد.

به گزارش ایسکانیوز ، بررسی ها نشان می دهد که برخی از عابربانکهای بانک ملت به دارندگان ملت کارت تا سقف ۵۰۰ هزار تومان پول نقد پرداخت می‌کنند.

به زودی سقف برداشت روزانه از عابربانکها از ۲۰۰ هزار تومان به ۵۰۰ هزار تومان افزایش پیدا خواهد کرد و بانک ملت زودتر از سایر بانکها و منحصرا برای مشتریان خود سقف برداشت پول نقد را افزایش داده است.

این طرح در نوروز سال ۹۵ اجرایی شده و مردم نیز از این افزایش سقف برداشت پول نقد استقبال کردند اما بعد از تعطیلات نوروز و با وحود مخالفت بانکها و مردم با دیگر سقف برداشت نقدی ۲۰۰ هزار تومان شد.

قطعا مشتریان بانک ملت از این خدمت بانک استقبال خواهند کرد.

مدیر گروه بانکداری اسلامی پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی نیز چند روز پیش گفته بود: با توجه به حجم معاملاتی که افراد طی روز انجام می‌دهند و این که میزان آن هر روز رو به رشد است ایجاب می‌کند تا افراد نقدینگی بیشتری در جیب خود داشته باشند.

کامران ندری ادامه داد: امکان افزایش برداشت در هر روز تا سقف ۵۰۰ هزار تومان باعث سهولت در فعالیت‌های اقتصادی مردم خواهد شد اما تاثیر آنچنانی در کل اقتصاد کشور نخواهد داشت.

مدیر گروه بانکداری اسلامی پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی خاطر نشان کرد: افزایش سقف برداشت‌ موجب می‌شود مراجعات مردم به خودپرداز‌ها کمتر شود و دیگر در زمان‌های پیک و شلوغی، فشارهایی که در گذشته شاهد بودیم و مشکل در تراکنش‌ها را کمتر شاهد باشیم.

ندری تصریح کرد: البته این موضوع بر روی رکود و تورم تاثیری نخواهد داشت.

وی افزود: تنها نگرانی موجود در خصوص افراد بزهکار است که با توجه به افزایش برداشت از خودپرداز‌ها باید نکات ایمنی نیز بیشتر رعایت شود. اما در صورتی که موضوع زورگیری را در نظر نگیریم این موضوع تاثیری بر متغیرهای کلان اقتصادی نخواهد داشت.

602/401

کد خبر: 685553

وب گردی

وب گردی