اولین بانک اتریشی سال آینده در ایران شعبه می‌زند

سفیر اتریش در ایران از تأسیس نخستین بانک اتریشی در ایران تا سال آینده خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز ، اولین جلسه کارگروه فناوری‌های کارا ذیل نقشه راه ۵ ساله ایران و اتریش با حضور معاون امور بین‌الملل و تبادل فناوری معاونت علمی‌و فناوری ریاست‌جمهوری و سفیر اتریش در ایران برگزار شد.

در این جلسه، فردریش اشتیفت، سفیر اتریش در ایران گفت: تا سال آینده نخستین بانک اتریشی در ایران راه‌اندازی خواهد شد و از این طریق همکاری‌های مالی بین دو کشور افزایش خواهد یافت.

علی‌مرتضی بی‌رنگ، معاون امور بین‌الملل و تبادل فناوری معاونت علمی‌و فناوری ریاست‌جمهوری نیز در این جلسه اظهار داشت: زمینه همکاری بین ایران و کشور اتریش بسیار گسترده است و این دو کشور می‌توانند در حوزه‌های مختلفی با یکدیگر همکاری کنند.

کدام بانکهای اتریشی به همکاری با ایران تمایل دارند؟

ناصر ریاحی عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران چند ماه پیش گفته بود: بانک‌های اتریشی اشتیاق خود را برای همکاری با ایران اظهار داشتند و تعدادی از آنها نیز کار خود را شروع کردند به طوری که بانک آستریا بزرگترین بانک اتریش با یکی از بانکهای ایرانی قرارداد امضا کرده فعالیت خود را کلید زده است.

وی تصریح کرد: ارسپه بانک یکی دیگر از بانک‌های اتریشی با بانک مرکزی مذاکراتی داشته در جهت سرمایه‌گذاری ایران در این کشور و بلوکه سرمایه برای باز کردن ال سی مدت دار یک ساله با نرخ یک و نیم تا سه درصد در سال را تقبل کند. بانک بزرگ رایفایزن اتریش علاقمند به سرمایه‌گذاری در بورس ایران است و با کارگزاران بورس تا کنون جلسات متعددی برگزار کرده است و سرمایه ۲ میلیارد دلاری را جهت بهبود وضع سود خود وارد ایران کرده است.

این عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران اظهار داشت: بانک رایفایزن درخواست افتتاح دفتر نمایندگی در ایران را داشته و متقابلا اعلام کرده است امکان سرمایه گذاری را در کشور اتریش فراهم خواهد کرد. بانک دیگری که ریاحی به آن اشاره کرد بانک او- کابه است این بانک طبق مذاکراتی که با شرکت‌های اتریشی سرمایه‌گذار در ایران داشته قرار شد تا بیش از ۹۵ درصد واردات اتریشی ایران را بیمه کند این کار در صورتی که انجام می‌شود که حدود یک سوم کالاهای سرمایه‌ای و بادوام ایران از کشور اتریش باشد.

وی در پایان اذعان داشت: به خاطر تحریم‌ها شرکت‌های ایرانی به مناسبت تجاری واقف نیستند و به همین منظور مذاکرات آنها با شرکت‌های کشورهای دیگر قابل طرح نیست لذا مسئولین در جهت آموزش مذاکرات به تجار باید قدم بردارند.

602/401

کد خبر: 685555

وب گردی

وب گردی