نتیجه گفت و گوهای رضویان درباره پرونده کیارستمی در اختیار رسانه ها قرار می گیرد

امیرشهاب رضویان نتیجه گفت و گوهایش درباره پرونده عباس کیارستمی را در اختیار رسانه قرار می دهد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، امیرشهاب رضویان که در سفری زمینی و طولانی در امریکا و کانادا، به برگزاری نمایشگاه‌هایی متنوع،از نقاشی هایش پرداخته است، روزیکشنبه 18 مهرماه 1395 (نهم اکتبر 2016) مجموعه ای از نقاشی هایش را با عنوان" خاطره، رویا، جنگ" در کوئین گالری تورنتو به نمایش گذاشت.


وی در ابتدا، نمایشگاه خود را به فیلمساز فقید عباس کیارستمی تقدیم کرد و گفت: در طول سفرم به امریکا و کانادا در هر مجموعه هنری و فرهنگی ایرانی، امریکایی و کانادایی که حضور پیدا کردم، موضوع مرگ نابه هنگام و غم انگیز آقای کیارستمی موضوع مورد بحث بود، شیوه برخورد نظام پزشکی و دادگاه مربوطه با این پدیده، برای همه عجیب و سوال برانگیز بود، پس تصمیم گرفتم با متخصصان ایرانی و غیر ایرانی، در این مورد گفتگو کنم، نتیجه را خلاصه عرض می‌کنم که در امریکا، در صورت اثبات خطای پزشکی از نوعی که منجر به فوت آقای کیارستمی شد، پزشک خاطی با صندلی الکتریکی اعدام نمی‌شود! اما حداقل رقمی بین 500 هزار تا یک میلیون دلار، توسط شرکت بیمه کننده پزشک مقصر، به بازماندگان متوفی پرداخت می‌شود. از آن پس پزشک مذکور حتی اگر پروانه پزشکی‌اش باطل نشود و به عنوان پزشک غیرقابل اعتماد در بین مردم معروف نشود، به دلیل ضرری که به شرکت بیمه وارد کرده، باید از آن پس حق بیمه سالانه بسیار بالایی بپردازد که عملا باعث کناره‌گیری‌اش از شغل پزشکی می‌شود، چون پزشکی که بیمه مسئولیت نداشته باشد، عملا نمی‌تواند طبابت کند، حکم سه ماه محرومیت از طبابت را که در اینجا مطرح کردم، پزشکان اینجایی فکر کردند دارم شوخی می‌کنم!.

بهانه‌های مطرح شده توسط جراح محترم، مثل سری بودن اسناد پزشکی بیمار و بی اطلاع نگه داشتن خانواده و خود بیمار از روند درمان، برایشان از حکم صادره هم عجیب‌تر بود.
مشروح این گفتگوها را به زودی در اختیار رسانه‌ها قرار خواهم داد.


رضویان سپس قصه‌ی هر کدام از نقاشی‌هایش را که پر از جزئیات است، با روشی شبیه پرده‌خوان‌های قدیمی، برای حاضران روایت کرد، کوئین گالری، یکی از مراکز فرهنگی فعال در شهر تورنتو است که طی هفت سال گذشته کارهای هنری بیش از ٢٨٠ هنرمند از سراسر دنیا در این گالری به نمایش در آمده است.


وی که با یکی از همکلاسی های دبیرستانیش، با یک خودرو سواری سفری 10 کیلومتری را در امریکا و کانادا به پایان رسانده، مجموعه نقاشی‌ها را در مکان‌های مختلف به نمایش گذاشته، برگزاری نمایشگاه وی با عنوان صلح و دوستی در مقابل کاخ سفید در واشنگتن، با واکنش‌های مثبت فراوانی روبرو شده است و در رسانه‌ها به عنوان حرکتی خودجوش از یک هنرمند ایرانی در جهت صلح و دوستی از آن یاد شده است. این مجموعه نقاشی همچنین در مقابل موزه هنر فیلادلفیا ، موزه هنرهای مدرن نیویورک، خیابان پنجم منهتن، منطقه چلسی نیویورک، منطقه جنگلی نیوجرسی، منطقه جنگلی ویرجینیا، به نمایش درآمد و روز اول مهرماه با همکاری انجمن دانشجویان ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا، این نمایشگاه در گالری پترسون دانشگاه پنسیلوانیا افتتاح شد و مورد استقبال دانشجویان و علاقه‌مندان ایرانی و غیر ایرانی شهر استیت کالج قرار گرفت.


امیرشهاب رضویان زاده 1344 در همدان، کارگردان سینماست. حاصل کارش در سینما ساخت بیش از 40 فیلم کوتاه، مستند، پویانمایی و کارگردانی 7 فیلم سینمایی به نامهای سفرمردان خاکستری (1379)، تهران ساعت هفت صبح (1381)، مینای شهر خاموش (1385)، تابستان عزیز(1388)، روزی که مینا گم شد (1390)، سفرزمان (1392) و یک دزدی عاشقانه (1394) است. رضویان در کنار کارگردانی ، می نویسد، عکاسی می کند و گاه نقاشی می کند. اولین بار در سپتامبر سال 1996 دو اثر نقاشی از وی در نمایشگاه جمعی هنرمندان در گالری اشتول ورک در شهر کلن به نمایش در آمد و در سال 1997 یکی از نقاشی‌های او به عنوان پوستر روز جهانی مبارزه با نژاد پرستی در ماه مارس 1997 در هلند چاپ شد، چاپ 4 کارت پستال از نقاشی های او در سال 1376، چاپ مجموعه ای از داستان‌ها و نقاشی‌هایش در کتاب داستان مسافر در سال 1392 و شرکت دادن دو نقاشی در نمایشگاه جمعی نگارخانه های جهان در ایران در نگارخانه زندان قصر در مردادماه 1393 و طراحی و اجرای پوستر بیست و نهمین جشنواره بین المللی فیلمهای نوجوانان همدان در مهرماه 1394 از دیگر فعالیتهای او در زمینه نقاشی است.

/٦٠١503

کد خبر: 685572

وب گردی

وب گردی