نصرالله: با وجود همه تهدیدات حسین(ع) را رها نمی‌کنیم/ درکنار ملت یمن ایستاده‌ایم

دبیرکل حزب الله لبنان در شب عاشورا شخصا با حضور در جمع عزاداران حسینی در مجتمع سید الشهدا در جنوب بیروت، به ایراد سخنرانی پرداخت و تاکید کرد به رغم تهدیدات و تلاش‌هایی که برای قتل شیعیان در جریان خواهد بود همه آنها روز عاشورا به میدان‌ها خواهند آمد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از شبکه المنار،‌ دبیرکل حزب الله لبنان در شب عاشورا گفت: فردا بار دیگر با شیوه امام حسین (ع) بیعت می‌کنیم و در کنار ملت مظلوم، شریف و محاصره شده یمن و رهبران حکیم آنها می‌ایستیم، درکنار ارتش یمن، کمیته‌های مردمی و قبایلی که از تعز و دیگر مناطق کشور دفاع می‌کنند.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: با تمام تهدیدات و تلاش‌ها برای قتل ما در همه سال‌ها در روز عاشورا ما حسین را رها نمی‌کنیم و در کنار مظلومان ایستاده‌ایم.

سید حسن نصرالله تأکید کرد: اوضاع منطقه نسبت به چند ماه قبل شاهد تنش بیشتری است. رخدادهای منطقه تأثیر زیاد و سرنوشت‌سازی بر اوضاع لبنان دارد. تشدید درگیری‌ها در یمن در این روزها به اوج خود رسیده است. نمونه بارز این مسئله حمله ائتلاف سعودی به مراسم عزاداری در صنعا بود. همانطور که چند هفته پیش نیز فرصتی برای آتش‌بس در سوریه از طریق مذاکرات روسیه و آمریکا وجود داشت اما طرف آمریکایی از مذاکرات عقب‌نشینی و توافق آتش‌بس را لغو کرد.

سید حسن نصرالله هشدار داد که آمریکایی‌ها می‌خواهند تمامی تروریست‌های داعش را از شهر موصل بیرون آورده و آن‌ها را در رقه و دیر الزور سوریه جمع کنند تا در آینده نقش‌های جدیدی را ایفا کنند.

وی گفت: حملات آمریکا در دیر الزور اشتباهی نبود بلکه برای دور کردن ارتش سوریه از این منطقه و باز کردن مسیر برای ورود داعش بود.

دبیر کل حزب الله لبنان گفت: اسرائیلی‌ها با انجام حملات علیه داعش مخالفت و احساس خطر کردند. منطقه در آستانه تشدید حملات و درگیری‌های بیشتر است. باید در مقابل این درگیری‌ها پایداری خود را حفظ و برای به شکست کشاندن طرح سرنگونی دولت سوریه تلاش کنیم.

وی تأکید کرد: آمریکا و عربستان و برخی کشورهای منطقه بر به شکست کشاندن راهکارهای سیاسی در سوریه پافشاری می‌کنند. عربستان در یمن بر ابقای رئیس‌جمهوری تأکید دارد که دوره‌اش به پایان رسیده است. در سوریه نیز بر برکناری بشار اسد، رئیس‌جمهور این کشور به عنوان شرط اصلی راهکار سیاسی تأکید دارد.

سید حسن نصرالله تأکید کرد: هدف سرنگونی سوریه و ضعیف کردن آن به خاطر هم‌پیمانشان اسرائیل است. کشورهای شورای همکاری خلیج فارس اگر خواهان خیر برای سوریه بودند با راهکار سیاسی در این کشور موافقت می‌کردند.

وی گفت: دولت سوریه همواره با هرگونه راهکاری درباره شهرک‌های الفوعه و کفریا موافق بوده است. اگر مردم سوریه این کشور را تسلیم افراد مسلح می‌کردند و اگر رهبران آن دوام نمی‌آوردند آینده و حال آن‌ صحنه برادرکشی بود. تنها خود مردم سوریه می‌توانند جنگ و درگیری در این کشور را نهایی کنند.

وی درباره حمله اخیر عربستان به صنعا گفت: این حمله یک تجاوز آشکار در روز روشن علیه عزاداران یمنی بود. مردم در آنجا گردهم آمده بودند و متجاوزان می‌دانستند در آنجا چه خبر است.

سید حسن نصرالله گفت: نظام عربستان زمانی که تصور کرد می‌تواند جنگ را در یمن نهایی کند و ظرف چند هفته پیروزی تاریخی را رقم بزند مرتکب اشتباهی تاریخی شد.

منبع: ایسنا

/601304

کد خبر: 685578

وب گردی

وب گردی