ضرورت همکاری مردم در ثبت نام اینترنتی سرشماری نفوس و مسکن

عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر ضرورت ثبت نام اینترنتی مردم در سرشماری نفوس و مسکن،گفت:روش الکترونیکی منجر به کاهش فرم های کاغذی،افزایش سرعت استخراج و انتشار نتایج سرشماری می شود.

به گزارش ایسکانیوز، حسین نیازآذری با اشاره به اهمیت سرشماری نفوس و مسکن سال 95 کشور گفت:سرشماری سال 95 برای نخستین بار به دو صورت اینترنتی و حضوری انجام می شود.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی،با تاکید بر اینکه روش اینترنتی سرشماری نفوس و مسکن به صرفه جویی در وقت و همچنین کاهش هزینه های مردم می انجامد، افزود: مردم باید با تسریع در مراجعه به سایت sarshomari95.ir ثبت اطلاعات خود در این سامانه را به روزهای آخر موکول نکنند.

وی با اشاره به دسترسی غالب همشهریان به اینترنت ابراز امیدواری کرد :مردم به منظور صرفه جویی در وقت و کم تر شدن هزینه ها در روزهای آینده از روش اینترنتی استقبال خوبی خواهند کرد.

نیازآذری با تاکید بر نقش و جایگاه برنامه ریزی دقیق و منسجم بر پایه آمار و اطلاعات جامع و دقیق به منظور بهبود شرایط زندگی خانوارها،تصریح کرد: روش الکترونیکی منجر به کاهش فرم های کاغذی، افزایش سرعت استخراج و انتشار نتایج سرشماری می شود که این موضوع بسیار قابل توجه است و در آینده می تواند جایگزین روش های قدیمی شود.

سخنگوی مجمع نمایندگان استان مازندران با اشاره به اینکه در اکثر کشورهای پیشرفته سرشماری ها به صورت الکترونیکی انجام می شود گفت: همه مسئولان استانی و کشوری باید ضمن ثبت اطلاعات خانوار خود در سامانه، مردم را نیز به استفاده از این روش تشویق کنند.

602/401

کد خبر: 685579

وب گردی

وب گردی