اقامه نماز ظهر عاشورا در مالزی

ایرانیان مقیم مالزی ظهر چهارشنبه در کوالالامپور پایتخت این کشور جنوب شرق آسیا به یاد آخرین نماز امام سوم شیعیان نماز ظهر عاشورا را اقامه کردند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا، صدها شیعه عاشق امام حسین (ع) در ظهر عاشورا در مجتمع فرهنگی 'ام.سی.ای' در پایتخت مالزی و حسینیه ها و تکایا در شهرهای دیگر این کشور جمع شدند تا عمود دین را که امام شیعیان در عرصه خونین کربلا و در برابر هجوم بی امان دشمن بر آن تاکید کرد، اقامه کنند.
ایرانیان عزادار امام حسین (ع) در کوالالامپور پیش از اقامه نماز عشق در ظهر عاشورا به امامت حجت الاسلام و المسلمین 'مرویان حسینی' استاد دانشگاه امام رضا (ع) مشهد، با فریاد یا زینب، یا حسین (ع) و یا ابوالفضل به سوگ نشستند و در عزای سیدالشهدا (ع) و یارانش اشک ماتم ریختند.
ایرانیان مقیم مالزی در شهرهای سردانگ، جوهور و پینانگ نیز نماز ظهر عاشورا را اقامه کردند و به عزاداری پرداختند.
'مرویان حسینی' پیش از اقامه نماز با تاکید بر اینکه امام حسین (ع) حیات بخش شد، گفت مسلمانان با هر فکر و سلیقه سر سفره سید الشهدا هستند و ما حق نداریم مسلمان و غیرمسلمان را از این سفره برانیم.
وی امام حسین (ع) را اسباب هدایت، سخاوت و دستگیری مومنان دانست و گفت که هر فردی در روز عاشورا دلش عزاخانه سید الشهدا است.
وی گفت 17 بار قبر امام حسین (ع) را دشمنان تخریب و با خاک یکسان کردند، اما تربت سید الشهدا همچنان روی چشم انسان ها جا دارد.
304

کد خبر: 685618

وب گردی

وب گردی