برگزاری مراسم سوگواری سالار شهیدان امام حسین(ع) در واحد تهران مرکزی

همزمان با فرا رسیدن دهه اول ماه محرم مراسم سوگواری و عزاداری امام حسین(ع) و 72 تن از یاران باوفایش درکلیه دانشکده های واحد تهران مرکزی برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، این مراسم به همت دبیرخانه هیات امنای استان تهران و با حمایت رییس واحد و همچنین، مشارکت جمعی از استادان و کارمندان تهران مرکزی از اول تا هشتم محرم به صورت خودجوش برگزار شد..
این گزارش حاکی است، دکتر خزایی معاون فرهنگی اجتماعی واحد تهران مرکزی ،روز هشتم ماه محرم در جمع عزاداران حسینی دانشگاه با تاکید بر اینکه اسیران واقعه کربلا بزرگترین نقش را در زنده نگه داشتن نهضت عاشورایی داشته اند افزود: "کاروان شهادت" در کربلا تا آخرین قطره خون خود جنگیدند و به شهادت رسیدند و "کاروان اسراء" در کربلا به رهبری حضرت زینب(س) با دو سلاح صبر و شجاعت نهضت عاشورایی را جاودانه کردند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: واقعه کربلا دو صفحه دارد که یک صفحه آن؛ پاکی، انسانیت، شجاعت، ایثار وصداقت به رهبری حسین بن علی (ع) که به همراه 72 تن از یارانش در مقابل فسادها قدعلم کردند و به شهادت رسیدند و جاودانه شدند و صفحه دیگر آن؛ سفاکی، درنده خویی، فسق و ریا به رهبری یزید بن معاویه که جاودانگی توام با لعن و نفرین را بدست آوردند.
وی اذعان داشت: دسته سومی هم بودند همچون عمر سعد که نقش بازی کرد ، هم می خواست جنگ صورت نگیرد، هم با امام حسین (ع) باشد و هم یزید را راضی نگه دارد که در نتیجه هم دنیایش و هم آخرتش را تباه کرد.
گفتنی است، این ایام هر روز به نام یکی از شهدای کربلا نامگذاری شده بود که امروز 20 مهر ماه مصادف با هشتم ماه محرم به نام قمر بنی هاشم حضرت امیرعباس ابوالفضل (ع) نامگذاری شد.
از ویژه برنامه های این مراسم می توان به: قرائت قرآن کریم ، قرائت زیارت عاشورا ،مداحی و سینه زنی توسط مداحان اهل بیت (ع ) و برپایی سفره احسان اشاره کرد.

101/105

کد خبر: 685633

وب گردی

وب گردی