انتظارات برای افزایش نرخ بهره آمریکا بالا رفت/ قیمت طلا کاهش یافت

قیمت طلا روز سه‌شنبه به دلیل بالا رفتن ارزش دلار و انتظارها برای افزایش نرخ بهره آمریکا در ماه آتی میلادی، کاهش یافت.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از وال‌استریت ژورنال، قیمت طلا برای تحویل در ماه دسامبر در حدود ۰.۴ درصد کاهش داشته و به ۱۲۵۵ دلار در هر اونس در بورس نیویورک رسید. بهای طلا در ماه جاری در حدود ۵ درصد کاهش داشته است.

شاخص دلار وال‌استریت ژورنال که ارزش دلار در برابر سبد ارزهای دیگر را اندازه‌گیری می‌کند، به تازگی در حدود ۰.۷ درصد افزایش داشته و به ۸۸.۲۲ رسید. تقویت دلار به‌طور معمول باعث کاهش ارزش طلا و یا سایر کالاهای مبتنی بر دلار می‌شود و قیمت فلزات را برای سرمایه‌گذاران خارجی گران‌تر می‌سازد.

چارلز ایوانز، رئیس بانک مرکزی شیکاگو روز سه‌شنبه به خبرنگاران گفت که وضعیت اقتصاد آمریکا رو به رشد است و این به معنای افزایش نرخ بهره در ماه دسامبر است. زمانی که نرخ بهره افزایش می‌یابد، سرمایه‌گذاران در بازار فلزات و طلا ترجیح می‌دهند در بازارهای دیگری سرمایه‌گذاری کنند و این به کاهش ارزش طلا منجر می‌شود.

انتظارات برای افزایش نرخ بهره در ماه دسامبر، در روزهای اخیر افزایش‌یافته است. بانک فدرال به سرمایه‌گذاران و تجار نشان داده است که به‌احتمال ۷۰.۲ درصد، نرخ بهره در ماه دسامبر افزایش می‌یابد؛ این در شرایطی است که در میانه ماه گذشته میلادی، این احتمال تنها ۵۰ درصد بود.

سایر فلزات پربها نیز در روز سه‌شنبه، شاهد کاهش قیمت بودند. نقره ۰.۹ کاهش داشت و به ۱۷.۵۰ دلار در هر اونس رسید. پلاتین نیز ۱.۶ درصد کاهش قیمت داشت و به ۹۴۹.۸۰ دلار در هر اونس رسید.

602/401

کد خبر: 685639

وب گردی

وب گردی