نصرالله: بینی آل‌سعود در جنگ یمن به خاک مالیده می‌شود

سید حسن نصرالله با حضور در مراسم روز عاشورا در ضاحیه جنوبی بیروت تاکید کرد که بینی آل سعود در نبرد با ملت یمن به خاک مالیده خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از شبکه خبری المیادین، سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان در مراسم روز عاشورا که در ضاحیه جنوبی بیروت برگزار شد حضور پیدا کرد.

نصرالله پس از حضور در این مراسم در جمع عزاداران حسینی در روز عاشورا در میدان عاشوراء واقع در ضاحیه جنوبی بیروت به سخنرانی پرداخت.

دبیر کل حزب الله لبنان در ابتدای سخنرانی خود از حضور ملت لبنان در این روز بزرگ قدردانی کرد و این حضور را نشانه عشق و آمادگی آنها برای از جان گذشتی دانست.

نصرالله در ادامه به خانواده شهدای انفجار روز گذشته در کابل پایتخت افغانستان و شهدای انفجار بغداد تسلیت گفت.

وی افزود که امسال نسبت به سال‌های گذشته انفجارها کمتر شده بود و این اتفاق به دلیل پیروزی‌های رزمندگان در تمامی جبهه‌ها بود.

اعلام هبستگی با ملت، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن

دبیر کل حزب الله لبنان در ادامه در مورد مسئله یمن به سخنرانی پرداخت و تاکید کرد: عنوان راهپیمایی امروز ما در ضاحیه، صور، بعلبک و الهرمل غربی اعلام همبستگی با ملت، ارتش و کمیته‌های مردمی مقاوم و مظلوم یمن است.

جنگ تحمیلی آل سعود برای انتقام از اراده ملت یمن است

نصرالله گفت که جنگ تحمیلی عربستان علیه یمن نشانگر کینه و انتقامی است که نظام عربستان علیه یمن در سینه دارد و این میزان از قتل و کشتار و خرابی جنگی برای اهداف سیاسی نیست؛ بلکه کینه واهبی عربستان را نشان می‌دهد؛ کینه‌ای که می‌خواهد از اراده ملت یمن انتقام بگیرد.

در یمن صحنه‌هایی همچون صحنه کربلا وجود دارد

دبیر کل حزب الله لبنان در ادامه تاکید کرد که امروز در یمن صحنه‌ای همچون صحنه کربلاء وجود دارد؛ صحنه قربانیان و جسدهای تکه تکه شده در صنعا و تمامی نقاط یمن، در یمن صحنه‌های غم و اشک وجود دارد و همزمان صحنه‌هایی از قهرمانی و مقاومت در برابر ابزارهای کشتار عربستان و آمریکا وجود دارد. یمن هیچ گاه در برابر این جنگ سر خم نخواهد کرد.

بینی آل سعود در نبرد با یمن به خاک مالیده خواهد شد

وی در ادامه به سخنان امام خامنه‌ای در مورد یمن اشاره کرده و گفت: در این نبرد بینی آل سعود به خاک مالیده خواهد شد.

دبیر کل حزب الله لبنان همچنین خطاب به ملت و ارتش یمن گفت: به خداوند اطیمنان کنید و سر خود را به خدا بسپارید که خداوند شما را رها نخواهد کرد و شما را در برابر این سرکشان متوحش یاری خواهد کرد.

انتفاضه همچنان در قلب و روح جوانان فلسطینی جاری است

سید حسن نصرالله در ادامه سخنان خود به مسئله فلسطین پرداخت و گفت: بسیاری بر روی شکست انتفاضه قدس حساب کرده بودند؛ ولی عملیات چند روز پیش اثبات کرد که این انتفاضه همچنان در روح و دل‌های جوانان فلسطین زنده است.

وی گفت: اسرائیلی‌ها که از خارج به سرزمین‌های اشغالی می‌آیند خواهند فهمید که فلسطین برای آنها سرزمین مرگ و خون خواهد بود و اسرائیلی‌ها باید با خانواده‌های خود به کشورهایی برگردند که از آنجا آمده‌اند.

چانه‌زنی با اسرائیل نفعی برای ملت فلسطین ندارد

نصرالله تاکید کرد که چانه زنی با اسرائیلی‌ها چیزی را عاید ملت فلسطین نخواهد کرد و اسرائیل به صورت دائم از آمریکا سلاح‌های جدید و حمایت نامحدود دریافت می‌کند. کلینتن و ترامپ برای حمایت مطلق از اسرائیل با هم رقابت می کنند و فلسطین هیچ جایی در هیچ مناظره ای ندارد.

دبیر کل حزب الله لبنان افزود: ما در لبنان هر روز با سرزمین فلسطین و ادامه نبرد با اسرائیل تجدید عهد می‌کنیم و ملت فلسطین راه و سرنوشت خود را به خوبی می‌شناسد و به این شیوه خود ادامه می‌دهد.

مقاومت هیچ‌گاه میدان مبارزه با اسرائیل را خالی نخواهد کرد

نصرالله با اشاره به اینکه نبرد با اسرائیل ادامه خواهد داشت، گفت: مقاومت اسلامی در لبنان هیچ گاه میدان مبارزه با اسرائیل را خالی نخواهد کرد و در سوریه فرزندان و مردان ما از مقاومت، فلسطین، ملت‌های منطقه، تاریخ و آینده دفاع می‌کنند.

وی تاکید کرد که چشمان مقاومت به مرزهای جنوبی با رژیم صهیونیستی و به مرزهای شرقی برای مقابله با تکفیری‌ها دوخته شده است. کسانی هستند که بر روی خستگی و تخریب وجه و شکستن پرچم ما حساب باز کرده‌اند؛ ولی در این مراسم عاشورا به آنها می‌گوییم: « هیهات منا الذله».

رهبری حسینی در منطقه دراز بحرین در محاصره است

سید حسن نصرالله در ادامه سخنان خود به مبارزه ملت بحرین در برابر نظام حاکم بر این کشور اشاره کرد و گفت: پایبندی ملت بحرین به رهبر و آرمان خود و همچنین مقاومت این ملت که از حقوق قانونی خود دست برنمی‌دارد را گرامی می‌داریم و به آنها می‌گوییم که در راه حق شکیبا باشید و هم دیگر را به صبر تشویق کنید.

وی با اشاره به محاصره شیخ عیسی قاسم در منطقه دراز، گفت: یک رهبر حسینی در منطقه دراز در محاصره است و در اطراف وی جمعیتی وجود دارد که از حسین خود دفاع می‌کنند.

نصرالله افزود: بحرین کشوری است که زندان‌های آن پر است از دانشمندان دینی، رهبران سیاسی، صاحبان نظران و جوانانی که به خاطر آزادی طلبی در زندان به سر می‌برند.

منبع: تسنیم

304

کد خبر: 685651

وب گردی

وب گردی