ارتقای روابط بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول با ایران

وزیر امور اقتصادی و دارایی پس از شرکت در اجلاس سالانه بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول گفت: در فضای جدید پسابرجام، انتظار طبیعی ما ارتقا روابط بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول با ایران است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از شانا، علی طیب نیا در پایان سفر به واشنگتن و شرکت در اجلاس سالانه بانک جهاتی و صندوق بین‌المللی پول طی گزارش کوتاهی از نتایج این سفر، گفت: در این سفر در جلسات رسمی بانک جهانی و صندوق بین‌المللی که گزارش مالی و عملکرد این ٢ نهاد عرضه شد شرکت داشتیم.

وی افزود: در حاشیه این نشست‌ها نیز با وزرای اقتصاد و دارایی کشورهایی همچون فرانسه، سوئد، نروژ، ایتالیا، ترکیه، چین، هند و هلند در مورد راههای گسترش همکاری‌های اقتصادی ٢جانبه ملاقات و مذاکره شد.

طیب نیا ادامه داد: در ملاقات با وزیران اروپایی به بد عهدی آمریکا در عمل به تعهدات برجام اشاره کردم و ضرورت برقراری روابط بانکی را مورد تاکید قرار دادم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی عنوان کرد: همچنین در حاشیه اجلاس بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول با مدیران ارشد بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول جلسات متعدد و سازنده‌ای داشتیم.

وی گفت: ما معتقدیم تحریم‌های ظالمانه نباید مبنای کاهش و یا قطع همکاری‌های این ٢ نهاد با ایران باشد، با این وصف، اکنون در فضای جدید پسابرجام، انتظار طبیعی ما ارتقای روابط است.

طیب نیا افزود: در نشست با مقام‌های بانک جهانی بر ضرورت ارتقا همکاری‌ها و آغاز تامین مالی طرح‌های توسعه‌ای کشور تاکید کردم و در ملاقات با قائم مقام این بانک توافق شد که نقشه راه همکاری‌های فنی و مشاوره‌ای انجام شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در پایان ارائه گزارش خود از شرکت در اجلاس سالانه بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد: در جلسه با رئیس صندوق بین‌المللی پول، پیگیری همکاری‌های فنی فی‌مابین، مورد توافق قرار گرفت.

602/401

کد خبر: 685683

وب گردی

وب گردی