به گزارش ایسکانیوز؛ محمود امانی مدیرکل دفتر تألیف کتابهای درسی وزارت آموزش وپرورش در خصوص تغییر نگرش به روند فعالیت های پژوهشی در دانش آموزان بیان کرد: در ترسیم مسیر یادگیری باید به گونه ای عمل شود تا دانش آموزان در موقعیت تولید مفهوم قرار گیرند.
وی اظهار داشت: معلمانی که دانش آموزان را به سمت فعالیت های گروهی، ارائه سمینار و تقسیم محتوای کتاب برای تبیین مسائل آموزشی هدایت می کنند، به طور عمیقی به بهبود جریان کتابخوانی و روحیه پژوهشگری کمک می کنند.
مدیرکل دفتر تألیف کتابهای درسی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه باید منبع شناسی و چگونگی کارکرد آن برای دانش آموزان تبیین شود، عنوان کرد: این امر موجب آشنایی هرچه بیشتر با مفهوم پژوهش می شود.
امانی افزود: کتاب تفکر وسوادرسانهای و همچنین کتابهای راهنمای معلم چگونگی نوع پژوهش را مورد توجه قرار می دهند.
وی تاکید کرد: درآموزش و پرورش تعریف متفاوتی از تحقیق و پژوهش برای دانش آموز ارائه می شود و تجلی آن را می توان در جشنواره های جابربن حیان و نوجوان خوارزمی مشاهده کرد.
امانی یادآور شد: باید در آموزش عالی هم این فضا شکل گیرد و کارهای پژوهشی به شکل گسترده تر و با کیفیت تری ارائه شود.
102/101
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان