لزوم همکاری انجمن‌های علمی در رشد پایان نامه های موفق / برخورد با پایان نامه فروشان در انتظار دستور مجلس

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم از لزوم همکاری انجمن‌های علمی در رشد پایان نامه های موفق و انتظار تصویب قانونی برای برخورد با تخلفات این راه خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز؛ وحید احمدی معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم درباره تخلف شرکتهای پایان نامه فروش در بیرون از دانشگاه گفت: متاسفانه خلا قانونی برای برخورد با این شرکتها وجود دارد چون قانونی نیست که وزارت علوم یا قوه قضائیه بتواند در این رابطه به آن استناد کند.

وی افزود: لذا طرحی را تنظیم و به دولت دادیم که بعد بررسی در کمیسیون ها سیزدهم دی ماه 94 به مجلس تحویل داده شد و امیدواریم مجلس فعلی آن را در اولویتهای کاری خود قرار دهد.

احمدی با بیان اینکه تصویب، خلا قانونی برای برخورد با چنین شرکتهایی را برطرف می کند، اظهار داشت: در واقع تنها با تصویب این لایحه است که با تمام شرکتهای مجازی و حقیقی در بحث فروش مقاله و پایان نامه می توان برخورد کرد، طبیعتا در اینجا هم وزارت علوم نقش دارد.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم لایحه ارائه شده به مجلس را مجموعه ای از حرکتهای قانونی، فرهنگی، حقوقی و آگاهی دادن به دانشجویان و استادان دانست و عنوان کرد: البته در این زمینه باید انجمن های علمی و رسانه ها نیز فعال تر عمل کنند چرا که تنهابا یک بخشنامه، حرکت فوق کامل نمی شود.

وی یادآور شد: در این مسیر همه باید دست به دست هم دهیم تا برای برچیده شدن این مشکل فضا سازی های لازم صورت گیرد.

102

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

کد خبر: 685715

وب گردی

وب گردی