کاهش ظرفیت مقاطع ارشد و دکتری در دانشگاه تهران برای ارتقای آموزش

رییس دانشگاه تهران گفت: بحث اصلی در دانشگاه کیفیت و آموزش باید باشد به طوری آموزش باید حرف اصلی را در دانشگاه ها باشد.

به گزارش ایسکانیوز؛ محمود نیلی احمدآبادی رییس دانشگاه تهران اظهار کرد: در دانشگاه تهران کیفیت باید حرف اول را بزند، مشکلی که در سال‌های گذشته وجود داشت افزایش بی‌رویه تعداد دانشجو، رشته‌ها و گرایش‌های متعدد تحصیلی بوده که عملا نسبت استاد به دانشجو را تغییر داده و باعث کاهش کیفیت پایان‌نامه‌های تحصیلی شده بود.

وی با بیان اینکه افزایش ظرفیت دانشجو در دانشگاه تهران مانند دیگر دانشگاه‌ها نبوده و بخشی از اضافه پذیرش، در پردیس‌های خودگردان شکل گرفته، تصریح کرد: آموزش همچنان مهم‌ترین رکن دانشگاه است و با توجه به مطرح بودن بحث دانشگاه‌های نسل سوم و کارآفرین، مقوله کارآفرینی از مسیر آموزش گذر می‌کند و مهم‌ترین مدرکی که توسط دانشگاه‌ها صادر می‌شود گواهی فارغ‌التحصیلی است.

رییس دانشگاه تهران بیان کرد: در شورای گسترش وزارت علوم کاهش گرایش‌ها در مقطع دکتری و کارشناسی ارشد به حداقل مطرح می باشد که دانشگاه تهران نیز با این موضوع موافق است زیرا تعدد گرایش‌ها به توسعه علم و ارتقای آموزش کمک نمی‌کند.

وی افزود: طرح دیگری تحت عنوان نظام یکپارچه و هماهنگ مالی، اداری و پژوهشی وجود دارد که برای این طرح امر کیفیت در حوزه آموزش به صورت بهتری محقق شود.

نیلی احمدآبادی مهمترین رکن نظام علمی کشور را دانشگاهیان دانست و عنوان کرد: دانشگاه می‌تواند به عنوان بهترین محل ترویج علم در جامعه و به عنوان رابط علم و جامعه شناخته شود.

وی گفت: رشد توانایی‌های فردی، رشد علمی جامعه، توسعه علمی، دستیابی قشرهای مختلف جامعه به علم و در نتیجه رفاه و زندگی بهتر می‌تواند با نهادینه شدن تفکر همگانی شدن علم انجام شود.

102/602

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کد خبر: 685719

وب گردی

وب گردی