دانشگاه اصفهان میزبان همایش روز آموزش عالی کره‌جنوبی

همایش روز آموزش عالی کره‌جنوبی در دانشگاه اصفهان با حضور ۱۳ دانشگاه کره‌ای، اول آبان ماه سال جاری در دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز؛دکتر سید کمیل طیبی - مدیر دفتر همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه اصفهان اظهار کرد: همایش روز آموزش عالی کره جنوبی به واسطه معرفی دانشگاه اصفهان از طرف وزارت علوم تحقیقات و فناوری به عنوان مرجع علمی ارتباط با دانشگاه‌های کره‌ای و ژاپنی و با ماموریت توسعه همکاری‌های علمی با این دو کشور برگزیده شده است.

وی افزود: روز اول آبان ماه مسئولان ۱۳ دانشگاه کره‌ای با حضور در دانشگاه اصفهان، همایش روز آموزش عالی کره جنوبی را در دانشگاه اصفهان برگزار می‌کنند. هدف از این گردهمایی همکاری و تعامل بین دانشگاه اصفهان و مراکز علمی کره جنوبی است و روز اول آبان ماه نشستی با حضور ۱۳ دانشگاه کره جنوبی در تالار خوارزمی ساختمان آمار و ریاضی دانشگاه اصفهان با عنوان آموزش عالی در ایران و کره و نحوه توسعه همکاری‌های علمی دو کشور برگزار خواهد شد.

مدیر دفتر همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه اصفهان ادامه داد: سرپرستی هیئت کره‌ای را دکتر کیم - رئیس انستیتو ملی برای آموزش عالی بین‌الملل کره (NITED) بر عهده خواهد داشت. این موسسه مسئولیت توسعه روابط علمی کره را با مراکز بین‌المللی و دانشگاه‌های جهان بر عهده دارد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه اصفهان، در سفر اخیر هیئت ایرانی به کره جنوبی، تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه اصفهان و دانشگاه ملی سئول کره جنوبی که رتبه یک در بین دانشگاه‌های کره و رتبه ۱۰۰ در سطح جهان را داراست به امضای روسای دو دانشگاه رسید.

102

منبع : ایسنا

کد خبر: 685778

وب گردی

وب گردی