سه کره ای در فیلیپین کشته شدند / تداوم جنگ علیه قاچاقچیان

در ادامه جنگ دولت فیلیپین علیه قاچاقچیان مواد مخدر در این کشور، جسد سه شهروند کره جنوبی پیدا شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا، 'رودریگو دوترته' رئیس جمهوری فیلیپین سیاست مقابله با جرائم را از حدود 100 روز پیش آغاز کرده که بر اثر این سیاست تاکنون بیش از سه هزار و 600 نفر توسط نیروهای پلیس و در عملیات غیرنظامیان جان خود را از دست داده اند.
دولت فیلیپین که از سوی سازمان ملل، اتحادیه اروپا، آمریکا و برخی گروه های بین المللی مدافع حقوق بشر در مورد این کشتارها مورد انتقاد قرار گرفته است، به تازگی با ارسال دعوتنامه ای به 'آگنس کالامارد' گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل از وی خواست برای تحقیق در مورد کشتارهای اخیر از این کشور دیدن کند.
به نوشته روز پنجشنبه تارنمای شبکه خبر آسیا، 'سونیا آلوارز' رئیس پلیس بخش 'باکولور' در نزدیکی 'مانیل' پایتخت فیلیپین اعلام کرد که مرگ کره ای ها به احتمال خیلی زیاد مرتبط با مواد مخدر نیست و ممکن است به جرایم هیجانی و یا بدهکاری باشد.
یک مقام وزارت امور خارجه کره جنوبی نیز ضمن تایید این خبر اعلام کرد که جسد سه شهروند این کشور که در سنین بیش از 40 سال بودند با آثاری از شلیک گلوله به سر این افراد روز سه شنبه در بخش 'باکولور' در نزدیکی 'مانیل' پیدا شد.
یک مقام کنسولی کره که در ارتباط با این موضوع با مقامات فیلیپینی همکاری می کند، اعلام کرد تاکنون انگیزه و یا متهمی در ارتباط با مرگ این افراد شناسایی نشده است.
نام این افراد تاکنون مشخص نشده و سفارت کره جنوبی نیز از اظهارنظر در ارتباط با آن خودداری کرده است.
با کشته شدن این افراد شمار شهروندان کره جنوبی که امسال در فیلیپین کشته شده اند به 6 نفر رسید و در مجموع شمار شهروندان کره ای که از سال 2013 تاکنون در این کشور جنوب شرق آسیا جان خود را از دست داده اند به بیش از 10 نفر افزایش یافت.

206

کد خبر: 685804

وب گردی

وب گردی