استفاده نکردن از کلاه ایمنی، جوانی 19 ساله را در قم به کام مرگ کشید

جانشین پلیس راهور قم گفت: در حادثه برخورد یک دستگاه خودروی تیبا و یک دستگاه موتورسیکلت، جوانی 19 ساله به علت استفاده نکردن از کلاه ایمنی در دم فوت کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا،سرهنگ حمید عرب لاریمی افزود: این حادثه ساعت 11:00 امروز در مسیر شرق به غرب بلوار شهید کبیری(از سمت میدان ولیعصر به سمت بلوار پیامبر اعظم) قم اتفاق افتاد.
او اضافه کرد: یک دستگاه خودروی تیبا و یک دستگاه موتورسیکلت در این مسیر در حال تردد بودند که راننده تیبا برای دورزدن به طور ناگهانی تغییر مسیر می دهد که در این لحظه موتورسیکلت از سمت جلو و بدنه سمت راست با قسمت گلگیر جلو و سمت چپ سواری تیبا برخورد می کند.
او اضافه کرد: بر اثر شدت برخورد، راننده موتورسیکلت از روی کاپوت خودرو پرت می شود و به علت برخورد با بلوک های جدول دوربرگردان و نداشتن کلاه ایمنی در دم فوت می کند.
عرب لاریمی علت اصلی مرگ موتورسوار را ضربه سر اعلام کرد و گفت: بر اساس آمار و بررسی های صورت گرفته، یکی از علت های اصلی مرگ موتورسیکلت سواران در حوادث، وارد شدن ضربه به ناحیه سر و گردن به علت استفاده نکردن از کلاه ایمنی است.
او اضافه کرد: استفاده از کلاه ایمنی به عنوان یکی از ساده ترین و کم هزینه ترین شیوه های ایمن سازی و هم چنین یکی از ابتدایی ترین و بهترین راه ها برای تامین و صیانت از حیات انسان ها در عرصه حمل و نقل با وسیله نقلیه موتورسیکلت می باشد که همواره مورد تاکید پلیس است.
او تاکید کرد: فرهنگ استفاده از کلاه ایمنی باید توسط خانواده ها در میان فرزندان نهادینه شود تا شاهد کاهش آسیب های وارده به موتورسیکلت سواران باشیم.

703

کد خبر: 685813

وب گردی

وب گردی