قاچاق دارو و لوازم آرایشی مهم ترین تهدید برای سلامتی مردم

وزیر بهداشت گفت: امیدواریم به موضوع قاچاق به عنوان یک مساله بسیار مهم و یکی از موانع اصلی توسعه و پیشرفت و اقتصاد مقاومتی نگاه شود.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر سید حسن هاشمی در حاشیه بازدید از بیمارستان امیرالمومنین شهرستان خدابنده در پاسخ به پرسشی مبنی بر موضوع قاچاق دارو، گفت: همه مسئولیت مقابله با قاچاق دارو با ما نیست و دستگاههای متعددی در این زمینه مسئولیت دارند .

دکتر هاشمی با بیان اینکه نظارت بر داروخانه ها وظیفه ماست، افزود: متاسفانه جدا از داروخانه ها، دارو و لوازم آرایشی قاچاق وارد بازار می شوند که در کنترل ما نیست.

وزیر بهداشت گفت: امیدواریم به موضوع قاچاق به عنوان یک مساله بسیار مهم و یکی از موانع اصلی توسعه و پیشرفت و اقتصاد مقاومتی نگاه شود.

دکتر هاشمی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه موضوع قاچاق گفت: ایشان انتظار دارند که در این زمینه دستگاهها کار ویژه ای انجام دهند.

وزیر بهداشت موضوع قاچاق دارو و لوازم آرایشی را مهم ترین تهدید برای سلامتی و جیب مردم دانست و گفت: این محصولات ماده موثره مفیدی ندارند و از سویی تهدیدی برای حمایت از تولید داخل محسوب می شوند و امیدواریم در این زمینه طبق فرمایش مقام معظم رهبری همه کمک کنند و یک کار ویژه در این زمینه صورت گیرد و دستگاه ها به این پدیده به عنوان یک کار اداری نگاه نکنند.

دکتر هاشمی در ادامه، توسعه دولت الکترونیک را نیز در این زمینه راهگشا دانست و گفت: امیدواریم با توجه به سیاستهای کلی نظام سلامت ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، همه دستگاه ها در راستای توسعه دولت الکترونیک به وزارت بهداشت کمک کنند .

وزیر بهداشت گفت: اگر همه مراحل ورود، تولید و پخش دارو در بازار و داروخانه ها و تا تجویز آن توسط پزشکان، الکترونیک شوند هم هزینه ها کمتر خواهد شد و در عین حال نظارتها بیشتر خواهد شد و از سویی مردم نیز وقتی دارو و یا تجهیزات پزشکی در اختیارشان قرار می گیرد متوجه اصالت و سلامت آن محصول می شوند و البته همه زیر ساخت های لازم برای تحقق این امر را فراهم کرده ایم و نیاز به همکاری بیمه است.

دکتر هاشمی که در حاشیه بازدید از بیمارستان امیر المومنین شهرستان خدابنده سخن می گفت، در ادامه با اشاره به ضرورت افزایش تخت های بیمارستانی جدید با توجه به جمعیت زیاد این منطقه گفت: امیدوارم بیمارستان جدید این شهرستان که انتظار به حق مردم نیز می باشد با پیش بینی اعتبار لازم در بودجه سال 96، ساخته شود.

106

کد خبر: 685880

وب گردی

وب گردی