پلی استیشن وی آر روی اکس باکس وان هم قابل استفاده است

شوکه کننده است اما حقیقت دارد. پلی استیشن وی آر، پلتفرم واقعیت مجازی اختصاصی سونی روی کنسول مایکروسافت نیز قابل بهره برداری است.

به گزارش ایسکانیوز، پلی استیشن وی آر، روز گذشته در سراسر جهان منتشر شد و کاربران پس از اتصال آن به کنسول های دیگر از جمله اکس باکس وان و Wii U متوجه شدند که می توانند محتوای آن ها را روی پلتفرم اختصاصی سونی نیز اجرا کنند.

هیچ هک یا دستکاری سخت افزاری و نرم افزاری لازم نیست، فقط باید کابل HDMI را به جای پلی استیشن 4، به کنسول دیگر متصل کرد (راهنمای نصب را در این پست می توانید ببینید، با این تفاوت که پلی استیشن 4 نمایش داده شده در ویدیو را یک اکس باکس وان فرض کنید).

وبسایت پولیگان نیز پس از دریافت گزارش های اجرای هدست روی دیگر کنسول ها، آن را بررسی کرده و صحت آن را تایید می کند. اگر سیم ها را به درستی وصل کرده باشید و هدست روشن شود، منوی اکس باکس وان را در برابر صورت خود می بینید.

البته، جای تردید نیست که هیچ یک از بازی های کنسول برای پلی استیشن وی آر بهینه نشده اند و برای مثال نمی توانید انتظار اجرای باکیفیتی از Forza Horizon 3 روی پلی استیشن وی آر داشته باشید. در واقع بیشتر شبیه حالت سینماتیک است تا واقعیت مجازی.

خبری از حرکات سر، یا تصویر فراگیر در برابر چشم ها نیست، صرفا یک اجرای ساده است، اما واقعا کسی انتظار نداشت چنین اتفاقی رخ بدهد و سونی فکری به حال آن نکرده باشد.

جالب است که حتی اگر هدفون خود را به کنترلر متصل کنید، صدای بازی هم پخش خواهد شد، در حالی که البته این صدا هم فراگیر و 360 درجه نیست. وبسایت پولیگان Forza Motorsport 5 را روی هدست بازی کرده و می گوید گرچه بازی به خوبی اجرا می شود اما به هیچ وجه برابر با لذت اجرای آن روی تلویزیون 60 اینچ نیست.

البته، پلی استیشن وی آر روی پی سی کار نمی کند و تاکنون کسی موفق نشده این هدست را وارد حوزه اختصاصی HTC Vive و Oculus Rift کند.

پلی استیشن وی آر در حال حاضر با قیمت 399 دلار در ایالات متحده آمریکا به فروش می رسد.

منبع: دیجیاتو

108/108

کد خبر: 685904

وب گردی

وب گردی