وزارت کشور از فعالیت تشکل های سیاسی بدون مجوز حزبی جلوگیری کند

عضو هیأت رئیسه کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس، با بیان اینکه متأسفانه در شرایط کنونی احزاب کشور در خمودگی سیاسی قرار دارند، گفت: این وضعیت در تمام سال وجود دارد، البته تشکل های سیاسی در ایام انتخابات به نوعی فعال می شوند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خانه ملت ،اصغر سلیمی با اشاره به نقش احزاب و تشکل های سیاسی در فعالیت های انتخاباتی با توجه به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری و شوراها، گفت: متأسفانه به علت نبود احزاب شناسنامه دار در کشور، تشکل های سیاسی در ایام انتخابات فعال شده و عملا نقش احزاب سیاسی را باز می کنند.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه متأسفانه در شرایط کنونی احزاب کشور در خمودگی سیاسی قرار دارند، ادامه داد: این وضعیت در تمام سال وجود دارد، البته تشکل های سیاسی در ایام انتخابات به نوعی فعال می شوند.

وی افزود: به نظر من خانه احزاب در ساماندهی تشکل های سیاسی نقش به سزایی دارد و این نهاد صنفی باید تمام تلاش خود را برای شناسنامه دار کردن این تشکل ها صورت دهد.

سلیمی ادامه داد: از طرف دیگر کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس به ویژه کمیته احزاب و تشکل های مدنی این کمیسیون باید فعال شود تا زمینه پاسخگویی احزاب به نهادهای نظارتی فراهم شود.

وی گفت: متأسفانه در شرایط کنونی به علت عدم ساماندهی تشکل های سیاسی، هیچ گروه، تشکل و حزبی پاسخگویی اعمال و کارنامه نامزدهای انتخاباتی تحت حمایت همان تشکل ها نیست، این در حالی است که اگر فردی با حمایت یک تشکل سیاسی به قدرت رسید، آن تشکل باید همواره پاسخگویی اقدامات صورت گرفته باشد که مردم نیز می تواننددر دوره های بعد بر این اساس تصمیم گیری کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: قطعا وزارت کشور و کمیسیون ماده 10 احزاب باید از فعالیت تشکل های سیاسی بدون مجوز حزبی جلوگیری کند زیرا این تشکل ها برای حوزه سیاسی کشور مضر هستند.

203/201

کد خبر: 685935

وب گردی

وب گردی