سرقت سلاح توسط نظامیان آمریکایی و فروش اینترنتی آن

نظامیان آمریکایی که در پایگاه هوایی فورت کامپل خدمت می کنند، سلاح های این پایگاه را به سرقت برده و آن را در حراجی های اینترنتی به فروش می رسانند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از رادیو اسپوتنیک، این رسوایی بزرگ و جدید در حالی اتفاق افتاده که پنتاگون ادعا می کند از آن بی خبر است و افراد غیر نظامی در این کار دخالت داشته اند.
برپایه این گزارش، نظامیان آمریکایی از این راه توانسته اند، نزدیک به یک میلیون دلار درآمد کسب کنند که این مبلغ بیش از مبلغی است که در طول خدمت در ارتش آمریکا به دست می آورند.
پایگاه خبری روسی زویزدا نیز در مطلبی نوشت: افسرانی آمریکایی که در عملیات سرقت دست داشتند، در مدت سه سال، اقدام به فروش تعدادی خمپاره انداز، تفنگ های دوربین دار و لوازم یدکی تفنگ های اتوماتیک و جلیقه های ضدگلوله کرده اند.
پنتاگون از آن نگران است که خریداران این سلاح های سری، از کشورهایی باشند که رقیب یا مخالف آمریکا به شمار می روند که از میان آن ها می توان به روسیه و چین اشاره کرد.
گفتنی است که مجازات نظامیان آمریکایی که مرتکب چنین جرمی شوند، 6 سال زندان است که چنین مجازاتی با خیانتی که این افراد به کشور خود می کنند، همخوانی ندارد.
آمریکا یکی از تامین کنندگان اصلی سلاح گروه های تروریستی در منطقه خاورمیانه به ویژه داعش است.

منبع: ایرنا

206/602

کد خبر: 685940

وب گردی

وب گردی