رییس مرکز ملی آمار ایران: اطلاعات نهایی سرشماری95 سال آینده اعلام می‌شود

رییس مرکز ملی آمار ایران با بیان اینکه 19.5 درصد جمعیت ایران در سرشماری اینترنتی سالجاری شرکت کرده‌اند، گفت: در دیماه سالجاری اطلاعات اولیه سرشماری اعلام خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز، امید علی پارسا در گفت‌و‌گو با خبر شبکه یک در رابطه با سرشماری اینترنتی نفوس ومسکن سال 95 اظهار کرد: میزان ثبت نام در روز جاری 2.5 برابر روزهای گذشته بود و به دلیل درخواست شهرستان‌ها سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن 95 تا انتهای روز 27 مهرماه تمدید شد.

وی با بیان اینکه از ابتدای روز 28 مهرماه سرشماری حضوری آغاز خواهد شد، گفت: تا ساعت 14 روز جاری 4 میلیون و 588 هزار خانوار معادل 15 میلیون و 503 هزار نفر در سرشماری اینترنتی شرکت کرده‌اند که این میزان معادل 19.5 درصد کل کشور و 18 درصد جمعیت خانوار است.

رییس مرکز ملی آمار یادآور شد: میزان مشارکت مردم نسبت به اولین سرشماری‌های اینترنتی رکورد جدیدی به ثبت رسانده که استان سمنان و بوشهر با بیش از 50 درصد مشارکت بیشترین میزان ثبت نام اینترنتی را به خود اختصاص داده‌اند و این درحالی است که استان‌های خراسان جنوبی، یزد، سیستان، مازندران، کرمان و لرستان در رده‌های بعدی قرار دارند.

وی افزود: استان خوزستان، همدان، تهران، قم و البرز به نسبت، مشارکت کمتری را در این سرشماری اینترنتی داشته‌اند و امید می‌رود در این سرشماری 10 دقیقه‌ای حضور بیشتری صورت گیرد.

پارسا در پاسخ به این سوال که چه زمانی نتایج اولیه این سرشماری مشخص خواهد شد، گفت: با پایان یافتن زمان سرشماری سه ماه بعد اطلاعات اولیه استخراج خواهد شد و در ابتدای دی ماه این اطلاعات اعلام می‌شود که پیش بینی می‌شود اطلاعات نهایی سال آینده اعلام شود.

603/602

کد خبر: 685997

وب گردی

وب گردی