پیش نویس قطعنامه انگلیس به شورای امنیت در باره آتش بس در یمن

لندن پیش نویس قطعنامه ای را درباره آتش بس در یمن به شورای امنیت ارائه می دهد .

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه ،سفیر انگلیس در سازمان ملل متحد اعلام کرد انگلیس به زودی به شورای امنیت سازمان ملل متحد پیش نویس قطعنامه ای را درباره برقراری آتش بس فوری در یمن ارائه می دهد.

پس از کشتار فجیعی که در حمله هوایی ائتلاف سعودی به مراسم ترحیم در صنعا پایتخت یمن صورت گرفت، انگلیس قصد دارد چنین پیشنهادی را مطرح کند.
متیو رایکرافت Matthew Rycroft به خبرنگاران گفت « ما تصمیم گرفته ایم پیش نویس قطعنامه ای را درباره یمن به شورای امنیت سازمان ملل متحد تسلیم کنیم و پایان فوری خشونت ها و از سرگیری روند سیاسی را خواستار شویم. »
این پیش نویس قرار است جمعه به 15عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد تسلیم و سپس در روزهای آینده درباره آن رأی گیری شود.
بنابراعلام سازمان ملل متحد، در حملات هوایی شنبه گذشته ائتلاف سعودی بیش از 140 نفر کشته و دست کم 525 نفر زخمی شده اند.
سازمان دیده بان حقوق بشر این حملات « جنایت جنگی » دانست.
ابتکار انگلیس برای تسلیم پیش نویس قطعنامه به شورای امنیت سازمان ملل متحد پس از آن مطرح شده است که روسیه در بیانیه ای حمله روز شنبه را محکوم و بازگشت به آتش بس را درخواست کرده است.
ویتالی چورکین سفیر روسیه در سازمان ملل متحد معتقد است این بیانیه « بسیار ضعیف و کلی »‌ است. وی رویکرد دیپلماتیک جدیدی را درباره یمن ضروری دانست.
ادامه تجاوزات ائتلاف سعودی در یمن ، آمریکا را که اطلاعات، تجهیزات نظامی و کمک های راهبردی در اختیار ریاض قرار می دهد در شرایط دشواری قرار داده است.

201/201

کد خبر: 686020

وب گردی

وب گردی