نقوی حسینی: نامه ظریف به بان‌کی‌مون برای بمباران اخیر در صنعا  واکنش به جایی بود

عضو کمیسیون امنتیت ملی و سیاست خارجی اقدام  آقای ظریف مبنی بر ارسال نامه به بان کی مون را واکنش خوبی و به جایی دانست و گفت: باید همه کشورها از جمله سازمانهای  فعال حقوق بشر این گونه عمل کنند  و از تکرار این جنایت جلوگیری شود.

سید حسین نقوی حسینی در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز با اشاره به بمباران مراسم ختم در صنعا توسط عربستان سعودی،گفت: در ایامی که مسلمانان در سوگ هستند رژیم آل سعود دست به جنایتی هولناک زده است که یاد آور جنایات شمر و یزید در کربلا است و مردم عادی و بی گناه را به خاک و خون می کشد و چند صد نفر به شهادت می رسند و مجروح می شوند .

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه این حادثه بسیار تلخ غیر انسانی باید با عکس العمل همه کشورها به ویژه نهادهای بین المللی مانند سازمان ملل متحد و به ویژه شورای امنیت روبرو شود، تاکید کرد: انتظار این است که شورای امنیت تصمیم قاطع در برابر ادامه این جنایت ها و کشتارهای آل سعود از مردم بی دفاع یمن انجام دهد .

او با اشاره به واکنش وزارت امور خارجه و مجلس مبنی بر محکوم دانستن حمله نظامی به مردم بی دفاع یمن گفت:کمیسیون امنیت ملی مجلس از کلیه نهادهای بین المللی درخواست کرد تا نسبت به این جنایت عکس العمل نشان دهند .

نقوی حسنی افزود: اقدام آقای ظریف مبنی بر ارسال نامه به بان کی مون واکنش خوبی و به جایی بود و باید همه کشورها از جمله سازمانهای فعال حقوق بشر این گونه عمل کنند و از تکرار این جنایت جلوگیری شود .

امریکاییها نه به حقوق بشر اعتقاد دارند و نه با جنگ و تروریست مخالفند

او با اشاره به اظهار بی اطلاعی امریکا در مورد وقایع و کشتار یمن، بیان کرد:برکسی پوشیده نیست که امریکاییها نه به حقوق بشر اعتقاد دارند و نه با جنگ و تروریست مخالفند لذا هر جا جنایتی بر خلاف منافع آنها اتفاق بیافتد آن را محکوم و بیانیه صاد و تهدید به حمایت نظامی می کنند و هر وقت جنایت بشری اتفاق افتد که با منافع آنها مغایر نباشد و یا مربوط به دوستان خود باشد اظهار بی اطلاعی می کنند و خود را به جهالت می زنند .

نماینده مردم ورامین در ادامه گفت : در برابر گروههای تروریستی هم به همین روش عمل می کنند مبنی بر اینکه اگر در جهت منافع امریکا حرکت می کنند چشم خود را بر وا قعیت ها می بندند و اگر خلاف منافع آنها باشد شیون سر میدهند و این مشی امریکایی هابرای ملت ها رو شده است.

کمک های ایران به یمن در زمینه نیازهای دارویی و پزشکی است

عضو کمیسیون امنیت ملی درباره اعلام آمادگی ایران برای انتقال مجروحان و خدمات رسانی به یمن گفت: ملت یمن نیازمند کمک های انسان دوستانه است ، همانطور که مردم سوریه و عراق در برخی از مناطق نیازمند این کمک ها هستند؛لذا عربستان سعودی طی دو سال گذشته زیر ساخت های یمن از بیمارستان و مدرسه و زیر ساختی که کار خدمت رسانی به مردم را بر عهده دارد مورد هدف قرار داده است.

نقوی حسینی تاکید کرد: کمک های انسان دوستانه جمهوری اسلامی ایران در زمینه نیازهای دارویی و پزشکی است و مسئولین در راستای خدمات رسانی انسان دوستانه اعلام آمادگی کرده و دستگاه های مربوطه تصمیم گیری لازم را داشته اند.

203/201

کد خبر: 686084

وب گردی

وب گردی