دیوان محاسبات، دیده‌بان مجلس و نظام برای ارتقای سلامت اداری کشور

نماینده مردم اردکان در دیدار مدیرکل و معاونین دیوان محاسبات استان یزد با تاکید بر ورود دیوان محاسبات به موضوعات مختلف مطابق با موازین قانونی گفت: نباید این تلقی در مدیران دستگاه های اجرایی بوجود آید که این نهاد قصد دخالت در امور و مچ‌گیری دارد.

به گزارش ایسکانیوز، "محمدرضا تابش" اصلاح ساختار فرسوده اداری را نیاز به عزم جدی مجموعه حاکمیت ذکر کرد و اظهار داشت: نباید دیوان محاسبات خود را درگیر بروکراسی فرسوده اداری کند که جز اتلاف وقت و انرژی و قرار گرفتن در معرض هجمه های گوناگون دستاوردی نخواهد داشت.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس؛ دیوان محاسبات را دیده‌بان مجلس و نظام برای ارتقای سلامت اداری کشور برشمرد و تاکید کرد: عملکرد دیوان باید بر مبنای قانون و وظایف تعیین شده باشد و با ایجاد تعامل با مدیران، کمک کار آنان در ایفای مسئولیت باشد.
نماینده مردم اردکان ایجاد اصطکاک های بی حاصل را باعث عدم رسیدن به نتیجه مطلوب ذکر کرد و گفت: ارجحیت متن بر حاشیه و عدم تزلزل در رسیدگی به پرونده ها در هر سطح و دستگاهی مدنظر همه مسئولان دیوان محاسبات قرار گیرد.
نایب رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه با تقدیر از رویکرد تخصصی دکتر عادل آذر و بها دادن به نیروهای مجموعه دیوان که باعث تقویت همگرایی در این مجموعه شده، گفت: امیدوارم کار سازمانی این نهاد نظارتی مهم بر مبنای قانون و نگاهی علمی و پرداختن به پرونده های کلان سامان گیرد.
رئیس مجمع نمایندگان یزد در بخش دیگری از سخنانش اقدامات صورت گرفته در دیوان محاسبات یزد را خوب توصیف کرد و گفت: امیدوارم با اجرای برنامه های آموزشی- توجیهی و تعامل و تبادل نظر با مدیران اجرایی، همچنین مدنظر قرار دادن آسیب های اجتماعی که در استان یزد در حال وقوع است، زمینه ایجاد خطا و جرم در نهادها و دستگاه های اجرایی استان یزد کاهش یابد.

به گزارش ایسنا، "محمدرضا تابش" با اشاره به برخی تبصره های قانونی و تعهدات ایجاد شده برای واحدهای صنعتی و سازمان های دولتی، خواستار پیگیری موضوع از طریق نهادهای نظارتی به خصوص دیوان محاسبات یزد شد.
رئیس فراکسیون های ورزش و محیط زیست مجلس شورای اسلامی همچنین با توجه به اهمیت مسائل زیست محیطی و ورزش و جوانان، بر تهیه گزارش های تخصصی در این خصوص تاکید کرد.

202/201

کد خبر: 686192

وب گردی

وب گردی