جراحی آشیل پای  قهرمان کشتی آزاد جهان در داخل کشور

فدراسیون پزشکی ورزشی برای جراحی آشیل پای «رضا یزدانی» آزادکار تیم ملی کشتی در داخل و توسط متخصصان کشورمان، اعلام آمادگی کرد.

به گزارش ایسکانیوز، پس از برگزاری دو جلسه کمیسیون ویژه پزشکی ورزشی در مورد مصدومیت پای رضا یزدانی قهرمان کشتی آزاد جهان، فدراسیون پزشکی ورزشی نظر خود را در مورد مصدومیت و عمل جراحی آشیل پای رضا یزدانی اعلام کرد.

غلامرضا نوروزی رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی با ارسال نامه ای به فدراسیون کشتی اعلام کرد که با توجه به رسالت فدراسیون پزشکی ورزشی درخصوص حفظ سلامتی ورزشکاران، این سرمایه های ملی که ضمن افتخارآفرینی و به اهتزاز درآوردن پرچم ایران بر بلندای رفیع جایگاه های بین المللی و لزوم حفظ و مراقبت از این سرمایه های ملی، این فدراسیون قبل از المپیک با تمام توان در خدمت ورزشکاران تیم های ملی کشتی جمهوری اسلامی بودند و مراحل درمان و بازتوانی رضا یزدانی را به طور دقیق پیگیری می کرد.

در ادامه این نامه آمده است: هم اکنون نیز با توجه به موارد فوق و نظر خاص این فدراسیون در بهبودی هرچه سریعتر و دقیق تر رضا یزدانی طی کمیسیون های پزشکی برگزار شده با حضور تورج ملک محمدی رئیس کمیته پزشکی فدراسیون کشتی و پزشک تیم های ملی کشتی و توضیحات دقیق وی از نحوه بوجود آمدن آسیب و مراحل درمانی طی شده و پس از بحث و بررسی فراوان با پزشکان حاضر در هر دو جلسه و مشاوره با متخصصین و فوق تخصص های مرتبط با آسیب و پزشکان حاذق در این زمینه با توجه به حضور متخصصین امور مربوطه در داخل کشور با توان تخصصی بالا در این زمینه، پس از بحث های فراوان فدراسیون پزشکی ورزشی جمهوری اسلامی اعلام می دارد، همچون گذشته آماده است تا با هماهنگی انجام شده با اساتید ارتوپدی ابتدا تا انتهای درمان و بازتوانی های ایشان را در بهترین مراکز درمانی داخل کشور انجام دهد تا انشاء الله هرچه سریعتر بهبود یافته و افتخارآفرینی جهت ایران عزیز را با تنی سالم و پرتوان ادامه دهند.
قرار است دکتر سهراب کیهانی فوق تخصص جراحی زانو و ارتوپد با توجه به پیگیری های صورت گرفته توسط فدراسیون کشتی موضوع عمل جراحی آشیل پای رضا یزدانی را پیگیری نمایند.

یزدانی دارنده دو مدال طلا و دو برنز رقابت های قهرمانی جهان سابقه حضور در سه دوره از بازی های المپیک (2008 پکن، 2012 لندن و 2016 ریو) را دارد.

وی پس از ناکامی در کسب مدال در المپیک 2008 پکن در بازی های المپیک لندن که در اوج آمادگی و تجربه قرار داشت به دلیل مصدومیت مدال طلای مسلم را از دست داد.

یزدانی در اوایل امسال و در حالی که خود را در جویبار برای حضور در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی آماده می کرد از ناحیه آشیل پا مصدوم شد و به دلیل همین مصدومیت نتوانست عملکرد خوبی در المپیک ریو داشته باشد. البته در این بین نباید از ناداوری صورت گرفته در کشتی او با ختاگ گازیموف از جمهوری آذربایجان گذشت.

آزادکار تیم ملی کشورمان در بازی های المپیک ریو در دور نخست برابر «ابراهیم بلوکباشی» از ترکیه با نتیجه 10 بر صفر به پیروزی رسید وی در دور دوم به مصاف «ختاگ گازیموف» قهرمان جهان و دارنده مدال برنز المپیک از آذربایجان رفت و با ناداوری این مبارزه را با نتیجه 2 بر یک مغلوب شد.

این آزادکار جویباری تیم ملی در مبارزه های شانس مجدد پس از پیروزی 5 بر 2 مقابل «رادوسلاو باران» از لهستان در دومین مبارزه به مصاف «ماگومد ابراهیم اف» از ازبکستان رفت و در همان ثانیه های نخست کشتی با فن لنگ حریف به خاک رفت و با ضربه فنی شکست خورد و از دور رقابت ها کنار رفت تا همچنان حسرت مدال المپیک را داشته باشد.

604/601

کد خبر: 686207

وب گردی

وب گردی