استاندار سمنان بر ترویج ازدواج آسان تأکید کرد/ارزش زنان به مهریه پایین و دوری از تجملات است

استاندار سمنان در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان با اشاره بر افزایش سن ازدواج در این استان نسبت به میانگین کشوری، بر ترویج ازدواج آسان تاکید کرد و افزود: امروزه آداب و رسوم غلط در نقطه مقابل ازدواج مطلوب قرار گرفته که برطرف کردن این موارد به کار فرهنگی نیاز دارد.

به گزارش ایسکانیوز از شاهرود وی با بیان این که ازدواج مطلوب، ازدواجی آسان، آگاهانه و پایدار است، افزود: خانواده ها باید در این زمینه سخت گیری کمتری داشته باشند زیراکه آسان گرفتن در امر ازدواج در کاهش معضلات و اسیب های اجتماعی در جامعه موثر است.
ایشان با اشاره به اینکه استان سمنان دارای ظرفیت ها ی مذهبی و معنوی بسیار زیادی است، گفت: بالا رفتن سن ازدواج در پسران و دختران زیبنده استان نیست و باید در این خصوص برنامه ریزی لازم صورت گیرد تا سن ازدواج کاهش یابد.
دکتر خباز خاطرنشان کرد: تمامی آحاد مردم به ویژه مسئولان باید به این مهم توجهی ویژه داشته باشند.
وی با بیان این که ارزش زنان به مهریه پایین و دوری از تجملات است، اظهار کرد: ازدواج به عنوان یک امر ارزشی و یک سنت حسنه در کلام الهی یاد شده و همه خانواده ها وظیفه داریم تا شرایط و زیر ساخت لازم را برای ازدواج اسان جوانان به دور از تجملات فراهم کنیم.
ایشان تاکید کرد : ترویج فرهنگ ازدواج آسان و دستورات اخلاقی اسلام در مورد آسان گرفتن ازدواج به قدری مهم است که پائین ترین طبقات جامعه هم به راحتی می توانند ازدواج کنند و تشکیل خانواده دهند.
استاندار سمنان با تاکید بر این که ترویج ازدواج آسان باعث کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه می شود، گفت: برای ازدواج آسان، به موقع و موفق جوانان در جامعه باید فرهنگ سازی شود.
وی تصریح کرد: افزایش سن ازدواج در میان جوانان جامعه یکی از این معضلات است که باید علت یابی و ریشه یابی شود.
ایشان با اشاره به بالا بودن آمار طلاق در برخی از شهرستان ها گفت: باید ضمن شناسایی علل این آسیب، در کاهش این اندک طلاق هم تلاش کنیم.
فتاحی مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان نیز در این نشست با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده حوزه جوانان در نیمه نخست امسال ،گفت: برگزاری جشنواره سرآمدان جوان، برگزاری جلسه شهرستانی ستاد امور جوانان، ویژه برنامه شب های قرانی در ماه مبارک رمضان، دیدار با سرآمدان جوان، راه اندازی سامانه ظرفیت های اشتغال جوانان، راه اندازی خبرگزاری برنا، برگزاری جشنواره پیوند آسمانی و تجلیلی از زوج های موفق و خیرین و حامیان ازدواج آسان از جمله برنامه های این اداره کل در سال جاری بوده است.

کد خبر: 686267

وب گردی

وب گردی