حمله به منزل رهبر شیعیان نیجریه

در جریان حمله افرادی به منزل روحانی عالی‌رتبه شیعیان در نیجریه، دست‌کم ۱۰ تن زخمی شدند. این حمله چند روز پس از آن صورت می‌گیرد که ۱۸ شیعه در جریان حملاتی در روز عاشورا در شمال‌غرب این کشور کشته شدند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری آنادولو، گفته می‌شود که افراد مجروح شده از اعضای جنبش اسلامی نیجریه هستند. این حمله روز شنبه در ایالت کادونا در شمال‌غربی نیجریه صورت گرفت. به گفته یکی از شاهدان، این بحران زمانی آغاز شد که برخی از اعضای شیعه تلاش کردند تا پرچمی را که بر فراز سکونتگاه شیخ مختار سحابی بود، تعویض کنند. ظاهرا این پرچم سوخته بود اما آنها مورد حمله گروهی داس به دست قرار گرفتند.

ابراهیم موسی، سخنگوی جنبش شیعیان نیجریه گفت: امروز به اعضای ما در یکی از مراکز اسلامی و منزل یکی از رهبرانمان که اخیرا سوزانده شده بود، حمله شد. ۱۰ تن دچار آسیب‌دیدگی جدی شدند و متاسفانه پلیس تنها نظاره‌گر بود.

با این حال، سخنگوی پلیس با رد این اتهام‌ها که پلیس کاری انجام نداده، گفت: ما در حال ارزیابی شرایط هستیم و بعدا به رسانه‌ها اطلاع می‌دهیم.

چهارشنبه گذشته ۱۸ شیعه در جریان برگزاری مراسم عاشورای حسینی در شمال غرب نیجریه کشته شدند. طبق گزارش‌ها، ۱۵ تن از کشته‌شدگان مرود اصابت گلوله پلیس قرار گرفته بودند و سه تن دیگر در جریان به آتش‌ کشیده شدن منزل شیخ سحابی، از رهبران شیعه محلی کشته شدند. دولت نیجریه، جنبش اسلامی نیجریه را به راه‌اندازی دولتی درون دولت متهم می‌کند. شیعیان عمدتا هدف تهاجم نیروهای امنیتی نیجریه قرار می‌گیرند و دسامبر گذشته هم در جریان برخورد میان اعضای این گروه و ارتش نیجریه، بیش از ۳۰۰ شیعه کشته شدند؛ کشتاری که گروه‌های حقوق بشری از آن به عنوان سرکوب وحشیانه مسلمانان یاد کردند.

منبع: ایسنا

206/201

کد خبر: 686449

وب گردی

وب گردی