وصول 160 میلیارد ریال معوقات صندوق رفاه دانشجویان در سال 95

رییس صندوق رفاه دانشجویان از کاهش میزان معوقات این صندوق با اجرای طرح بخشودگی جرایم و ارائه بسته‌های تشویقی خبر داد و گفت: با اجرای این طرح میزان معوقات صندوق رفاه دانشجویان در ابتدای امسال از 4440 میلیارد ریال به 3200 میلیارد ریال کاهش یافته است.

به گزارش ایسکانیوز، ذوالفقار یزدان مهر با اعلام این مطلب با اشاره به کاهش آمار بدهی به صندوق رفاه دانشجویان طی یک سال گذشته، گفت: در ابتدای سال 94 مبلغ معوقات صندوق رفاه دانشجویان بالغ بر 4440 میلیارد ریال بوده است که با پیگیری‌های انجام شده و ارائه طرح‌های تشویقی این مبلغ در ابتدای سال 95 به 3200 میلیارد ریال کاهش یافته است و هم اینک این مبلغ بدهی 2300 میلیارد ریال است.

وی در ادامه تصریح کرد: تاکنون تعداد 30 هزار و 881 نفر در طرح بخشودگی سال 95 صندوق رفاه دانشجویان شرکت کرده‌اند و مبلغ وصول شده از این افراد 160 میلیارد ریال و میزان بخشودگی جرایم آنها نیز به 25 میلیارد ریال رسیده است.

رییس صندوق رفاه دانشجویان در خصوص ارسال برخی پیامک‌ها به فارغ‌التحصیلانی که بدهی خود را تسویه کرده و مدرک تحصیلی خود را نیز دریافت کرده‌اند، گفت:‌ تمامی کسانی که برای آنها از سوی صندوق رفاه دانشجویان پیامک ارسال شده است، در سامانه صندوق رفاه بدهکار هستند. اما اگر افرادی علی رغم پرداخت بدهی پیامک اخطار دریافت می‌کنند، به این دلیل است که اسناد پرداختی خود را به دانشگاه و صندوق رفاه دانشجویان ارائه نکرده‌اند.

یزدان مهر همچنین تاکید کرد: این دانشجویان باید با ارائه فیش‌های پرداختی به نزدیکترین دانشگاه محل سکونت و ثبت آن در سامانه صندوق رفاه دانشجویان، نسبت به اخذ تسویه حساب اقدام کنند.

رییس صندوق رفاه دانشجویان در پایان با اشاره به اجرای برنامه رتبه بندی سلف خوابگاه‌ها،‌ گفت: بر اساس این برنامه در حال حاضر سلف خوابگاه ها رتبه بندی شده و در 5 سطح دسته بندی شده است. اما رتبه بندی دانشگاه ها بر اساس امکانات تغذیه( یعنی آشپزخانه و سلف سرویس و....) در دستور کار قرار دارد.

101/103

منبع: ایسنا

کد خبر: 686453

وب گردی

وب گردی