کرج-ایسکانیوز: هر روز دربخش مراقبت روزانه زنی  با واکر که کنار سالن می‌نشیند  و در همان حالت نشسته  ورزش می‌کند بیشتر که  پرس و جو کنم می‌فهمم با یکی از بانوان ورزشکار کشور روبرو هستم.


راویه شمس از قدیمی ترین سالمندانی است که در برنامه  مراقبت روزانه آسایشگاه خیریه کهریزک استان البرز شرکت می کند و از ورزشکاران بنام  و دارنده مدال های قهرمانی  در کشور است.


راویه شمس 82 ساله  که بیشتر از 6 سال است مهمان برنامه‌های  کهریزک شده می‌گوید: «حدود20سالم بود که ازدواج کردم  همسرم ارتشی بود و به همراه هم به تمام نقاط کشور سفر می‌کردیم همان زمان بود که ورزش را شروع کردم و در رشته‌های پرتاب توپ، پیاده روی و دو فعالیت می‌کردم و همان روزه بود که  تصمیم گرفتم در مسابقاتی که در سطح استان و کشور برگزار می‌شد شرکت کنم.»



5-6


اوبا لبخند می‌گوید: « با شرکت در مسابقات کشوری مقام اول را به دست می‌آوردم  و بیش از 10 مدال دارم تا همین 6 ماه قبل که زمین بخورم و دچار شکستگی لگن بشوم هنوز در مسابقاتی  که در استان البرز برگزار می‌شد شرکت می‌کردم. چند سال پیش هم با دست شکسته در مسابقات دو، باشگاهی شرکت کردم و اول شدم همه اعضای خانواده ام ورزشکار هستند و در سطوح مختلف مربیگری می‌کنند. »


راویه به غیر از ورزش، خیاطی ، بافتنی و آرایشگری هم می‌دانسته و  پس از بازنشستگی همسرش به کرج آمده  و ساکن شده است.


او در مورد چگونگی آشنا شدنش  با آسایشگاه خیریه کهریزک می‌گوید: «پسر دومم مغازه لوازم پزشکی داشت و با آسایشگاه خیریه کهریزک استان البرز همکاری می‌کرد یک روز یکی از پزشکان اینجا به او گفتند اگرپدر و مادرت سنشان زیاد است می‌توانند از امکانات روزانه این مرکز استفاده کنند. و ما  در اینجا ثبت نام کردیم  متاسفانه همسرم سه سال پیش فوت کرد و بیشتر از 6 سال است که  به اینجا می‌آیم و  درهمه کلاس‌های آسایشگاه شرکت می‌کنم.»


راویه در پاسخ به این سوال که آسایشگاه کهریزک را چگونه می‌بیند می‌گوید: « به اینجا خیلی علاقه  دارم و به حضور در آسایشگاه عادت کرده ام و اگر روزی نتوانم بیایم احساس افسردگی می‌کنم در این چند سال هم تنها وقتی که دچار شکستگی لگن شدم نتوانستم بیایم که دوران بسیار سختی بود.»


این ورزشکار قدیمی تاکید می‌کند: «بعد از مرگ همسرم، زندگی برایم بسیاردشوار شد و   احساس شکست می کردم اما فرزندانم به من کمک کردند و خدا راشاکرم و  در حال حاضراز زندگی ام  راضی‌هستم .»

کد خبر: 68646

وب گردی

وب گردی