مسلمانان میانمار حملات مرگبار به نیروهای دولتی در راخین را محکوم کردند

مسلمانان میانمار حملات مرگبار اخیر به ایست‌های پلیس این کشور در ایالت راخین را محکوم کردند؛ حملاتی که به گفته دولت عاملانش از یک گروه کوچک افراطی هستند.

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از خبرگزاری آناتولی، حدود 40 تن شامل 9 پلیس، چهار سرباز و 26 مهاجم در این حمله که اوایل امروز (یکشنبه) در سه پست پلیس در مائونگداو و یاتای تائونگ در راخین رخ داد، کشته شدند.

این مناطق محل سکونت مسلمانان روهینجاست که از سوی دولت میانمار مهاجران غیرقانونی از کشورهای همجوار خوانده می شوند.

دبیر "شورای امور مذهب اسلام" مستقر در یانگون میانمار گفته است: چنین خشونت‌هایی در مجموع غیرقابل قبول است. ما مسلمانان میانمار به شدت این حملات را محکوم می کنیم و از تلاش‌ها و اقدامات تروریستی که باعث بروز مشکل شده و هیچ مشکلی را حل نمی‌کند، حمایت نمی‌کنیم.

دولت میانمار می‌گوید که این حمله باعث کشته شدن 9 پلیس شده است و از سوی سازمان "آقا مول مجاهدین" وابسته به سازمان همبستگی روهینجا صورت گرفته است.

در بیانیه دفتر ریاست جمهوری میانمار آمده است: این حملات به صورت نظام‌مند و در یک برهه زمانی و با کمک مالی خارجی و حمایت عناصر سازمان‌های تروریستی خارجی صورت گرفته است.

شواهدی از غیرفعال بودن و فروپاشی سازمان همبستگی روهینجا وجود دارد و یکی از قانونگذاران سابق روهینجا در مجلس سفلی میانمار گفته است که این سازمان دو دهه قبل به درخواست میانمار توسط دولت بنگلادش نابود شد. به همین دلیل وجود چنین سازمانی بیشتر یک افسانه است.

این قانونگذار گفت: دولت میانمار مدت‌هاست که این سازمان را مقصر حملات در راخین می‌داند چون می‌خواهد نام روهینجا را لکه دار کند.

به گفته دولت میانمار، رهبر سازمان آقا مول مجاهدین برای مدت شش ماه در پاکستان بوده و توسط طالبان آموزش دیده و چهار خواهر و یک برادر وی در عربستان هستند.

ایسنا

206/201

کد خبر: 686480

وب گردی

وب گردی