تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان کلید خورد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز خود طرح تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان را تصویب کردند.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، نمایندگان این طرح را با 200 رأی موافق، 6 رأی مخالف و 4 رأی ممتنع از مجموع 255 نماینده حاضر در جلسه به تصویب رساندند.

میرحمایت میرزاده به عنوان سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در توضیح طرح تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: طرح تحقیق و تفحص با استناد به ماده 214 آئین‌نامه داخلی مجلس پیگیری می‌شود و تاکنون نمایندگان درخواست کننده تحقیق و تفحص موارد موردنظر خود را با ارسال درخواستی به وزیر مطرح کردند اما پاسخی دریافت نشد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: طی دو جلسه با حضور وزیر و مدیرعامل و رئیس هیات مدیره صندوق ذخیره فرهنگیان متقاضیان دلایل خود را درباره تحقیق و تفحص مطرح کردند اما از پاسخ‌های مسئولان قانع نشده و اصرار داشتند تحقیق و تفحص بررسی شود.

وی با اشاره به موارد موردنظر متقاضیان در تحقیق و تفحص گفت: بررسی خواسته به حق فرهنگیان در سرمایه‌گذاری در این صندوق، تعیین و تکلیف حکم برنامه دوم، سوم و چهارم توسعه راجع به واریز سهم دولت به این صندوق، بررسی وضعیت حساب‌ها و دارایی‌های صندوق و عملکرد مالی صندوق به ویژه در بانک سرمایه مدنظر نمایندگان بوده است.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین عدم ارائه گزارش شفاف در خصوص سهامداران، معرفی مدیران با استفاده از پارتی و لابی، دریافت حقوق و اضافه‌کار اعضای اصلی صندوق و مدیران، چگونگی پرداخت تسهیلات برای اعضا و بررسی اموال صندوق در سطح کشور از موارد دیگر موردتوجه نمایندگان در تحقیق و تفحص بوده است.

این در حالی است که در حال حاضر طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش نیز با 50 امضاء تقدیم هیئت رئیسه شده است.

204/201

کد خبر: 686492

وب گردی

وب گردی