افشای 2 دیدار و یک تماس تلفنی جانشین ولی‌عهد عربستان با نتانیاهو

یک وبگاه فلسطینی به نقل از منابع آگاه ادعا کرد وزیر دفاع عربستان هفته گذشته با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تماسی تلفنی داشته و در این تماس درباره مسایل مختلفی از جمله مسأله سوریه و لبنان صحبت شده است.

به گزارش ایسکانیوز یه نقل از خبرگزاری فارس، وبگاه «المنار» فلسطین شنبه (دیروز) به نقل از منابع آگاه ادعا کرد «محمد بن سلمان» وزیر دفاع عربستان و جانشین ولی‌عهد این کشور پنجشنبه هفته گذشته تماسی تلفنی با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برقرار کرده است.

این وبگاه فلسطینی در ادامه نوشت بن سلمان هم‌چنین دوبار با نتانیاهو دیدار داشته که یکی از این دیدارها در شهر «ایلات» برگزار شده است.

بنا بر این گزارش، در تماس تلفنی مذکور روابط میان ریاض وتل‌آویو، پرونده سوریه و لبنان، هماهنگی امنیتی محکم میان طرفین، خرید سلاح از رژیم صهیونیستی با هدف ادامه حمایت ریاض از گروه های تروریستی و حمله به یمن مورد بحث قرار گرفته است.

المنار سپس نوشت، نتانیاهو و محمد بن سلمان همچنین با فراهم کردن مقدمات لازم برای یک دیدار عربستانی-اسرائیلی در سطح عالی و در آینده نزدیک توافق کردند.

کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس بویژه عربستان و امارات با رژیم صهیونیستی ائتلا‌فهای محرمانه‌ای دارند و اخیرا برخی از این همکاری‌ها علنی نیز شده است.

طی چند ماه گذشته، یکی از مسائل جنجالی، سفر «انور عشقی» مشاور پیشین شاه سعودی به فلسطین اشغالی بود که گزارش‌های خبری و برخی کارشناسان آن را گام عملی عربستان برای علنی کردن روابط خود با اسرائیل و آغاز روند عادی‌سازی روابط برشمردند.

در حالی که سایت خبرگزاری فارس در عربستان فیلتر است، هفته گذشته نیز سایت اینترنتی روزنامه جروزالم پست اسرائیل، در عربستان رفع فیلتر شد؛ امری که در کنار سفر اخیر مقام سعودی به فلسطین اشغالی، گمانه‌ها برای علنی کردن روند عادی سازی مناسبات ریاض-تل‌آویو را تقویت کرد.

206/201

کد خبر: 686511

وب گردی

وب گردی