نماینده تهران در مجلس دهم: اگر خبر بذل و بخشش شهرداری از بیت المال به هیئت ها درست باشد، باید حیرت کرد/ نباید اجازه دهیم افراد آب در آسیاب دشمن بریزند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: روزنامه جمهوری اسلامی نوشته است که شهرداری تهران بدون هیچ مجوز شرعی و قانونی اقدام به بذل و بخشش از بیت‌المال به هیئت ها، تکایا و مداحان کرده است که اگر این ادعا درست باشد باید انگشت حیرت بر دهان گذاشت.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، محمدرضا بادامچی در نطق میان‌دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس با بیان این مطلب اظهارداشت: مردم ما در طول تاریخ به برپایی خودجوش عزای سید و سالار شهیدان اقدام کرده‌اند و هیچ نیازی به بخشش غیرقانونی نهادهای عمومی نداشته و ندارد.

وی ادامه داد: در کنار این بذل و بخشش‌های نجومی، اخباری از روستاهای کشور به گوش می‌رسد که دانش‌آموزان ناتوان از پرداخت وجوه، تنبیه و اخراج می‌شوند و این درحالی است که طبق قانون اساسی آموزش عمومی در کشور رایگان است.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: متأسفانه کشور در سال‌های گذشته در کمال ناباوری به خاطر ندانم کاری و بی توجهی برخی مسئولان، فرصت‌های بسیاری را از دست داده و نااهلان مشکلات گسترده‌ای را پیش روی رشد و تعالی کشور قرار داده‌اند.

وی افزود: حجم عظیمی از اخبار رسانه‌ها و پژوهش‌های اجتماعی به داده‌های بسیار تلخ و دل‌آزار از سونامی ویرانگر فقر، گرسنگی و بیکاری اختصاص دارد.

نماینده مردم تهران در مجلس دهم اظهار داشت:‌ بخشی از فقر گسترده در کلانشهرها، ناکامی‌های اجتماعی، حاشیه‌نشینی، تکدی‌گری و مسائلی از این قبیل محصول مهاجرت‌های دسته‌جمعی روستائیان به کلانشهرهاست.

بادامچی خاطرنشان کرد: اگر در قبال آسیب‌های اجتماعی، سیاست فوری، ضربتی و البته درست اتخاذ نشود، فاجعه انسانی فقر و گرسنگی کشور را گرفتار بلاهای ویرانگر اجتماعی خواهد کرد.

وی افزود: حضور 11 میلیون حاشیه‌نشین که یک‌هشتم جمعیت کشور را به خود اختصاص داده، بحران دردناکی است و امروز شاهد هستیم مردان و زنان بسیاری قربانی اعتیاد هستند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: سوال اینجاست، مردمی که پیشینه درخشان 8 سال دفاع مقدس در مقابل قدرت‌های جهانی را در کارنامه خود دارند، آیا این‌گونه باید به زحمات و جانفشانی‌های آن ها پاسخ داده شود.

بادامچی در پایان گفت:‌ در شرایطی که نظام جمهوری اسلامی مخالفین سرسختی در سطح بین‌المللی دارد، نباید اجازه دهیم افراد و گروه‌های کوچک در داخل کشور عمداً و سهواً با سخنان و حرکات خود آب در آسیاب دشمن بریزند. باید به دولتی که برخاسته از آرای مردم و تأیید مقام معظم رهبری است، فرصت دهیم و حمایتش کنیم تا با بهره‌گیری از ظرفیت‌های کشور در راستای اهداف و برنامه‌های تعیین‌شده قدم بردارد.

204/201

کد خبر: 686532

وب گردی

وب گردی