نماینده مردم بجنورد: هیچ گونه کمبود آبی برای اجرای طرح GTPP در خراسان وجود ندارد/ ساخت تصفیه خانه برای اجرای این طرح بر عهده سرمایه گذار است

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم و راز و جرگلان در مجلس گفت: هیچ گونه کمبود آبی برای اجرای طرح GTPP در مجتمع پتروشیمی خراسان وجود ندارد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا؛ علی اکبری با اشاره به اینکه این طرح توسط دولت تدبیر و امید به استان کلنگ زده شد، افزود: این طرح مصوبه هیات دولت بوده و هیچ کسی جزء دولت نمی‌تواند بگوید که آن اجرایی نمی‌شود.

وی ادامه داد: در حقیقت اینکه برخی از افراد می‌گویند این طرح اجرایی نخواهد شد کم لطفی آن‌هاست و آن‌ها هیچ تمایلی بر اجرای این طرح در استان ندارند.

اکبری در پاسخ به این سوال که شنیده شده یکی از مشکلات اجرای این طرح موضوع آب و ساخت تصفیه خانه برای تصفیه پساب‌هاست، توضیح داد: این طرح با کمبود آب وجود ندارد و اختصاص پساب‌ها یکی از راه‌های تامین آب مورد نیاز است.

وی اظهار کرد: علاوه بر آن یک سری چاه‌های غیر قابل شربی در داخل شهر بجنورد وجود داشته که مورد استفاده قرار نمی‌گیرد و وزارت نیرو مجوز استفاده از آن‌ها را نیز داده است.

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم و راز و جرگلان در مجلس با بیان اینکه این حرف غیرقابل قبول است که وزارت نیرو برای اجرای این طرح اقدام به ساخت تصفیه خانه کند، توضیح داد: در حقیقت اجرای این طرح با سرمایه گذار است و وسایل و سرمایه نیز باید توسط خود سرمایه گذار تامین شود.

وی با اشاره به سفر معاون اول رئیس جمهور به این استان طی یک ماه اخیر و بازگو کردن این پروژه تاکید کرد: اجرای این طرح یک مطالبه عمومی است و مردم این استان به منظور ایجاد اشتغال به اجرای آن دل بسته اند.

اکبری ادامه داد: معاون اول رئیس جمهور نیز در جلسه شورای ادارای این استان اصل و بنا را بر اجرای مصوبات سفر دولت تدبیر و امید بیان کرد و پیشنهاد برگزاری یک جلسه در تهران به منظور حل مشکلات موجود بر سر راه اجرای این پروژه ارائه داد.

وی افزود: ما نیز در حال پی گیری برای اجرای هر چه سریع تر این جلسه هستیم.

گفتنی است اجرای طرح GTPP در مجتمع پتروشمی خراسان به پنج هزار میلیارد ریال سرمایه نیاز دارد که قرار بر این است 1.2 میلیارد دلار از حجم سرمایه گذاری توسط شستا انجام شود.

علاوه بر آن 20درصد سرمایه گذاری توسط سازمان بازنشستگی، 17درصد توسط بازنشستگان فرهنگیان و 14درصد نیز توسط بازنشستگان نیروهای نظامی و انتظامی انجام خواهد شد که البته سرمایه گذار بازنشستگان فرهنگیان از انجام سرمایه گذاری در این طرح سر باز زده است.

101

کد خبر: 686549

وب گردی

وب گردی