کاهش 50 درصدی حریق در مناطق تحت حفاظت سازمان محیط زیست در سال جاری/ 12 استان هیچ حریقی نداشتند

مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست از کاهش پنجاه درصدی حریق در مناطق تحت حفاظت این سازمان در سال جاری خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، علی تیموری مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست دراین باره گفت: ساختار اجرایی برای اطفای حریق در مناطق چهارگانه استان‌های کشور تشکیل شده و با اقداماتی که صورت گرفت توانستیم میزان حریق در مناطق تحت حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست را در شش ماهه نخست از 6547 هکتار در سال 93 با کاهش 50 درصدی به 3279 هکتار در سال ن94 و باز هم با کاهش 50 درصدی به 1651 هکتار در سال جاری برسانیم و بدین ترتیب میزان حریق در سال جاری در مقایسه با سال 93 کاهش 75 درصدی داشته است.

او ادامه داد : استان های فارس، آذربایجان شرقی، چهارمحال و بختیاری و کردستان رکورددار تعداد حریق در مناطق چهارگانه در سال جاری هستند.همچنین استان تهران به همراه 11 استان دیگر امسال هیچ حریقی در مناطق چهارگانه تحت حفاظت سازمان محیط زیست نداشتند. البته باید توجه داشت بیشترین حریق ها در مناطق زاگرسی در تیر و مرداد و در نوار شمالی کشور در شهریور و مهر رخ می‌دهد.
او افزود: از بین سه استان خزری در سال جاری تنها استان گلستان با 8 مورد حریق در وسعت79 هکتاری مواجه بوده و دو استان دیگر حریقی نداشتند. ذکر این نکته بسیار مهم است که عامل بیشتر آتش سوزی ها، خطای انسانی است.

105/106

کد خبر: 686557

وب گردی

وب گردی