خبرنگاران چلوکبابی یا پیشکسوتان بلیطی؟!/چه خوب که زمان شما پول نبود

آرش محمدی-دیروز در جایگاه میهمانان ویژه استادیوم آزادی چهره های به نام و ویژه ای حضور داشتند که اکثریت آنها را پیشکسوتان سرخ تشکیل می دادند.

به گزارش ایسکانیوز، دیروز شاهد حضور تعداد زیادی از پیشکسوتان پرسپولیس در جایگاه ویژه ورزشگاه آزادی بودیم که با توجه به انجام این بازی در روز ابتدایی هفته بسیار عجیب و نامتعادل بود. اما موضوعی که این اتفاق را عجیب تر می کرد برخورد و رفتارهایی بود که برخی از این پیشکسوتان از خود بروز می دادند.

طبق مشاهدات خبرنگار ایسکانیوز، عده ای از این پیشکسوتان که اتفاقا خودشان را خیلی پرسپولیسی می دانند و در هر مساله ای خودشان را محق می دانند که در خصوص پرسپولیس اظهارنظر کنند، در خلال بازی تیم محبوبشان به تشویق شاگردان دایی پرداختند و ظاهرا فراموش کرده بودند که او حدود 2 فصل پیش سرمربی سرخپوشان بوده و حالا هدایت نفت را برعهده دارد.

این اتفاق آنقدر برایمان عجیب بود که روی آن زوم کنیم و پرس و جو کنیم که چرا نفراتی که ادعای تعصب شان را تریلی هم نمی کشد در دیداری به این حساسی سنگ تیم حریف را برسینه می زنند و علیه تیم محبوبشان شده اند. بعد از کلی تحقیق یک منبع آگاه نزدیک به باشگاه نفت که نمی خواست نامش فاش شود گفت: این پیشکسوتان به دعوت باشگاه نفت به ورزشگاه آمده اند و شاید دلیل هواداری شان از این تیم تهرانی ، همین باشد.

ظاهرا یکی از سرپرست های گذشته پرسپولیس که اتفاقا در زمان حضورش در این تیم حاشیه های زیادی هم به همراه داشت برای تعدادی از پیشکسوتان سرخ کارت هایی با لوگوی باشگاه نفت تهیه می کند تا آنها را به ورزشگاه آزادی بکشاند و به نوعی یارکشی کند. حالا عده ای بر این باورند که این دعوت بی ارتباط با مشکلاتی که عده ای از پیشکسوتان با باشگاه بر سر موضوع موسسه پیشکسوتان کهن پرسپولیس داشته اند، نبوده و آنها که برد تیم دایی را دور از ذهن نمی دیدند ، آمده بودند تا بعد از بازی حسابی گرد و خاک کنند.

هرچند که این اتفاق نیفتاد و پرسپولیس قاطعانه پیروز میدان شد اما آنها در طول بازی رفتاری از خود بروز دادند که زیبنده پیشکسوتان تیم بزرگی چون پرسپولیس نبود و خیلی ناگهانی یاد جمله ای افتادیم که علی پروین در گذشته به خبرنگاران نسبت می داد. او روزی خبرنگاران را چلوکبابی خوانده بود و معتقد بود که می شود آنها را با یک پرس غذا خرید. حالا دوست داریم بدانیم نظرش در خصوص پیشکسوتان بلیطی چیست؟ پیشکسوتانی که سوابق طولانی مدتشان با پیراهن سرخ را به یک بلیط فروختند و حتما هم خودشان را حق به جانب می دانند و اگر از آنها سوال کنیم که چرا این کار را کردند ، پاسخ خواهند داد: مگر باشگاه پرسپولیس برای ما دعوتنامه ای فرستاده است؟

این پیشکسوتان همان هایی هستند که وقتی بحث بازیکنان میلیاردی به میان می آید بادی در غبغب می اندازند و ادعا می کنند که در زمان آنها پولی نبود و آنها به عشق پیراهن پرسپولیس به میدان می رفتند اما متاسفانه اینگونه به نظر نمی آید. با اتفاقاتی که می بینیم واقعیت این است که در زمان آنها پولی نبوده که بخواهند پیراهن فروشی کنند و تنها از نام پرسپولیس استفاده می کردند. اما اگر پای پول در میان بود شاید آنها هم مثل بازیکنان امروز، وحتی بدتر، هر روز رنگ عوض می کردند و تعصب هم در حد یک نام باقی می ماند.هرچند که در این میان نباید از تعصب بسیاری از پیشکسوتان سرخابی گذشت که می توانستند پیراهن خود را عوض کنند و منفعت بیشتری ببرند، اما ماندند.

602/602

کد خبر: 686569

وب گردی

وب گردی