پشت پرده افزایش قیمت ظاهری پژو 206 و سمند

در بخشنامه جدید ایران خودرو افزایش ۳۰۰ هزار تومانی قیمت پژو ۲۰۶ و سمند ال‌ایکس دوباره ابلاغ شد، این ابلاغیه در واقع به استقبال رفتن افزایش قیمت این خودرو هاست و این شرکت تلاش می کند تست زنی افزایش قیمت های احتمالی خودرو را و واکنش بازار را رصد کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه خبری شهر فردا، کاظم محمدی نیک خواه کارشناس بازار خودرو، با اشاره به ابلاغیه ایران خودرو پیرامون افزایش قیمت 206 و سمند گفت: در بخشنامه جدید ایران خودرو به نمایندگی‌های فروش این شرکت، افزایش ۳۰۰ هزار تومانی قیمت پژو ۲۰۶ و سمند ال‌ایکس دوباره ابلاغ شد، این ابلاغیه در واقع به استقبال رفتن افزایش قیمت این خودرو هاست و این شرکت تلاش می کند تست زنی افزایش قیمت های احتمالی خودرو را و واکنش بازار را رصد کند.

وی خاطرنشان کرد: ایران خودرو یک بار نیز در خرداد امسال این قیمت‌ها را برای پژو 206 تیپ 5 و سمند ال‌ایکس سال به نمایندگی ها ابلاغ و اعلام کرده بود که این افزایش قیمت از ابتدای تیرماه اعمال می‌شود، اما این اتفاق نیفتاد و پژو 206 تیپ 5 تاکنون به قیمت 36 میلیون و 848 هزار تومان به مشتریان عرضه شد همچنین در آن زمان، قیمت سمند ال ایکس سال بنزینی مالتی پلکس در آن زمان 30 میلیون و 500 هزار تومان تعیین شده بود که قرار بود این قیمت از تیرماه اعمال شود، اما این اتفاق نیز عملی نشد.

یک بام و دو هوای ایران خودرو / افزایش قیمت 206 و حذف امکانات

وی ادامه داد: در متن ابلاغیه نیز زمان دقیق افزایش قیمت اعلام نشده چرا که این شرکت بخوبی از قدرت خرید مردم و تورم موجود در جامعه آگاه است ، اما واقعیت آن است که شرکت های خودرو سازی اکنون با نیمی از ظرفیت اسمی تولید می کنند که به معنای قرار گرفتن آنها در خط زیان است ،چراکه هزینه های جاری خودرو سازها نظیر افزایش دستمزد و قیمت قطعه اجتنای ناپذیر است .

این کارشناس بازار خاطر نشان کرد: افزایش قیمت خودرو البته با مصوبه شورای رقابت پیش از این در ابتدای سال انجام گرفته اما با شدت گرفتن تحریم افزایش کیفی خودروهای داخلی و ارتقا قطعات در دستور کار قرار گرفته و خودروسازان داخلی تلاش می کنند با گنجاندن قطعات ایمنی ساز نظیر ایربیک و کیسه هوا که برای مشتریان خودروهای داخلی مولفه تاثیر گذاری به شمار می رود ،مشتری پسندی خودروهای ایرانی را افزایش دهند .

وی در پاسخ به این سوال که آیا افزایش قیمت 206 و سمند نیز با ارتقا کیفی روبرو شده یا خیر گفت : قیمت پژو 206 تیپ 5 با کیسه هوای راننده و سرنشین، سنسور دنده عقب و یورو 4 بهینه 37 میلیون و 100 هزار تومان تعیین شده است، این در حالی است که اواخر خرداد امسال قیمت پژو 206 تیپ 5 با همین امکانات و همچنین با تهویه اتوماتیک، آینه جانبی و شیشه‌ بالابر عقب برقی 37 میلیون و 100 هزار تومان تعیین شده بود. به این ترتیب در قیمت‌گذاری جدید این خودرو، قیمت تغییری نداشته اما حذف تهویه اتوماتیک، آینه جانبی و شیشه بالابر عقب برقی اتفاق افتاده که در واقع به معنی افزایش قیمت این خودرو است. زیرا خریداران برای برخورداری از این امکانات باید پول اضافه‌ای را پرداخت کنند.

602/401

کد خبر: 686597

وب گردی

وب گردی