جان کری در نشست خبری مشترک با همتای انگلیسی اش در لندن چه گفت؟

وزیر امور خارجه آمریکا گفت: دیروز در لوزان ما بحث های صریحی با روس ها و ایرانی ها داشتیم، این بحث ها درباره این موضوع بود که دقیقا چگونه می توان به آنجا (راه حل سیاسی و خاتمه دادن به درگیری ها) رسید.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پرس تی وی؛ وزیر امور خارجه آمریکا در نشست خبری مشترک با همتای انگلیسی اش در لندن گفت: جنگ در سوریه بدن راه حل سیاسی خاتمه نمی یابد.

جان کری در نشست خبری مشترک با بوریس جانسون؛ وزیر امور خارجه انگلیس؛ در لندن گفت:موضوع این است که آیا ما می توانیم راهی را به جلو بیابیم و بتوانیم تلاش کنیم به آتش بس دست یابیم و عملا به پای میز برویم و درباره راه حل سیاسی گفتگو کنیم که به گفته آنها تنها راه برای خاتمه دادن به جنگ در سوریه است؟ اگر این ( راه حل سیاسی ) تنها راه خاتمه دادن به جنگ در سوریه است در این صورت، آنها باید با اقدامات خود نشان دهند که این همان چیزی است که آنها انتخاب کردند.

وزیر امور خارجه آمریکا گفت: دیروز در لوزان ما بحث های صریحی با روس ها و ایرانی ها داشتیم، این بحث ها درباره این موضوع بود که دقیقا چگونه می توان به آنجا (راه حل سیاسی و خاتمه دادن به درگیری ها) رسید. در روزهای آینده کارهایی باید انجام شود که ممکن است باعث ایجاد این امیدواری شود که باب احتمالات به روی توقف واقعی(خصومت ها) باز شود اما کاری دشوار است.

وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد: واشنگتن و لندن اعمال تحریم هایی را در ارتباط با محاصره شهرها در سوریه بررسی می کنند.

کری افزود: نشست های لوزان با هدف فراهم کردن فضای مناسب برای بررسی پیشنهاداتی درباره توقف فوری درگیری ها در حلب است.

وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد، جامعه بین الملل به آنچه که در حلب می گذرد توجه دارد و مسئولیت حل این موضوع را می پذیرد.

جان کری در ادامه اظهاراتش، مدعی شد: اوضاع حلب به دلیل بمباران وحشیانه روسیه و سوریه، به شدت دشوار است.

201/201

کد خبر: 686676

وب گردی

وب گردی