رحیمی: دولت العبادی برای بازپس گیری موصل از داعش جدی است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی می گوید: دولت عراق می خواهد هر طور شده موصل را از دست گروهک تروریستی داعش آزاد کند.

علیرضا رحیمی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایسکانیوز با اشاره به تنش میان دولت بغداد و آنکارا درباره حضور نظامیان ترکیه در خاک عراق خاطرنشان کرد: کشور ترکیه توافقنامه هایی را با اقلیم کردستان عراق دارد و ورود آنکارا به خاک عراق را باید در چارچوب روابط و مناسبات دو جانبه اقلیم کردستان عراق با دولت رجب طیب اردوغان ارزیابی و تحلیل کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس دهم افزود: نکته دیگر اینکه برای آزادسازی موصل اختلافاتی از قبل میان اقلیم کردستان و نیروهای رسمی دولت مرکزی عراق مشخصا در حوزه آزادسازی موصل مطرح بود که هنوز مشخص نیست آن اختلافات حل شده یا نشده است.

وی تصریح کرد: کلیت قضیه این است که دولت عراق برای آزادسازی موصل هم جدی است و هم مقدمات بسیاری را فراهم کرده تا این شهر استراتژیک و مهم را از دست داعش پس بگیرد.

گفتنی است؛ حیدر العبادی، نخست وزیر عراق در گفت‌وگو با یک رسانه عراقی تأکید کرده است که کشورش به هیچ وجه من الممکن اجازه نخواهد داد نیروهای ترکیه در عملیات آزادسازی موصل از دست داعش شرکت کنند.

اما اردوغان رئیس جمهور ترکیه مدعی شده است که عراق به تنهایی نمی تواند داعش را از موصل بیرون کند و حضور نیروهای ترکیه در بعشیقه تضمینی برای جلوگیری از حمله داعش به ترکیه است.

204/201

کد خبر: 686709

وب گردی

وب گردی