جشن روز جهانی غذا در مدارس تهران با حضور معاون غذا ودارو دانشگاه ایران

جشن روز جهانی غذا  به همراه توزیع  صبحانه سالم و پوستر باعنوان"  زندگی سالم تر با کاهش مصرف قند و نمک و چربی" باحضور معاونت غذا و دارو دانشگاه ایران روز یکشنبه 25مهرماه95 در مدارس شهر تهران  برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، جشن روز جهانی غذا به همراه توزیع صبحانه سالم و پوستر باعنوان" زندگی سالم تر با کاهش مصرف قند و نمک و چربی" باحضور معاونت غذا و دارو دانشگاه ایران روز در مدارس شهر تهران برگزار شد.

به مناسبت روز جهانی غذا با شعار جهانی" آب و هوا در حال تغییر است، غذا و کشاورزی نیز باید تغییر کند" دکتر مهران ولایی معاون غذا ودارو دانشگاه علوم پزشکی ایران درچند مدرسه از شهر تهران حضور یافت و در خصوص سلامت، تغذیه صحیح و شعار جهانی 2016 سخنرانی کرد.

او با اشاره به تغییرات آب و هوایی گفت : کشاورزی خرد و خانوادگی که به عنوان تامین کنندگان اصلی غذای مصرفی مردم جهان محسوب می شود، به دلیل بالا رفتن دمای هوا، خشکسالی و مسائل جوی و همچنین بروز بلایای طبیعی با مشکلات فراوانی روبرو شده است. از این رو باید به تغییر الگوی تولید غذا و کشاورزی متناسب با تغییرات آب و هوایی تاکید ویژه ای داشت.

در ادامه معاون غذا و دارو ، از آنجایی که اعتیاد به بازی های رایانه ای میتواند به عنوان تهدیدی جدی برای سلامت روح و روان و جسم کودکان و نوجوانان به حساب آید ، به عوارض استفاده از این بازی ها از جمله ضعیف شدن چشم ، چاقی و کم تحرکی ، پرخاشگری بدخلقی و بهانه گیری، آسیب های مفصلی ، استرس و بدخوابی اشاره کرد.

همچنین دکتر ولایی در این مراسم به مبحث بیوتروریسم ،تهدیدات ایمنی و سلامت غذا پرداخت و در خصوص موادغذایی وارداتی هشدار داد .

او توصیه هایی نیز پیرامون آلودگی هوا و اقدامات مورد نیاز در این زمان، به دانش آموزان داد.

در آخر مراسم جهت افزایش آگاهی و آموزش به دانش آموزان مسابقه ای برگزار شد و به برندگان مسابقه جوایزی اهدا شد.

105/106

کد خبر: 686827

وب گردی

وب گردی