کارشناس سی ان ان: باآزاد سازی موصل عمر داعش در عراق به سر می رسد

کارشناس سی ان ان همزمان با آغاز عملیات آزادسازی شهر موصل به این رسانه آمریکایی گفت: با آزاد سازی موصل توسط نیروهای عراقی، داعش دیگر جایی در عراق نخواهد داشت و عمر این گروه در عراق به پایان می رسد.

به گزارش ایسکانیوز، شبکه تلویزیونی سی ان ان امروز دوشنبه بیشترین بخش اخبار بامدادی خود را به پوشش خبری عملیات آزادسازی شهر موصل در شمال عراق اختصاص داد.

سی ان ان حتی پا را فراتر نهاد و 'نیک پتن والش' خبرنگار خود را به یکی از جبهه های جنگی در نزدیکی شهر موصل اعزام و بطور مستقیم اقدام به دریافت آخرین اخبار از تحولات منطقه کرد.
درهمین حال، 'ریک فرانکونا' (Rick Francona) سرهنگ بازنشسته و تحلیلگر مسائل نظامی سی ان ان درمورد عملیات آزاد سازی شهر موصل گفت: آنچه که ما با نزدیک شدن نیروهای عراقی به موصل شاهد آن هستیم و از سوی دیگر در سوریه می بینیم، قلمرو خلافت (گروه تروریستی – تکفیری) داعش در حال تقلیل رفتن است.
فرانکونا افزود: آنها (گروه تروریستی داعش) می دانند که در آخرین نبرد موصل، تعداد زیادی از آنها به هلاکت خواهند رسید، این آخرین مقاومت بزرگ آنها در عراق خواهد بود.
این سرهنگ بازنشسته ارتش آمریکا به سی ان ان گفت که با شکست داعش در موصل، عمر این گروه تروریستی- تکفیری در عراق به سر می رسد.
تحلیلگر نظامی سی ان ان افزود: اگر موصل به دست نیروهای عراقی بیافتد (آزاد شود)، داعش جای دیگری برای رفتن ندارد مگر آنکه به سوریه عقب نشینی کند.
فرانکونا اضافه کرد: آنگاه عراق به بازسازی کشور خواهد پرداخت و باید نگران (حضور) داعش در سوریه بود.
وی گفت: داعش می داند با از دست دادن موصل جایی برای آنها وجود ندارد.
سی ان ان گزارش داد: عملیات آزاد سازی موصل (که در سال 2014 میلادی به دست گروه تروریستی – تکفیری داعش افتاد)، با ائتلافی متشکل از 33هزار نیرو در شمال عراق و با صدور فرمان 'حیدر العبادی' نخست وزیر عراق آغاز شده است.
به گزارش این رسانه آمریکایی، موصل از چند جهت دارای اهمیت است. اول آنکه دومین شهر بزرگ عراق به شمار می رود و دیگر آنکه مهم ترین میدان های نفتی که در نزدیکی ترکیه هستند در این منطقه قرار دارند.
به گزارش ایرنا؛ آزادی استان نینوا و بازپس گیری مرکز آن شهر تاریخی موصل واقع در 465 کیلومتری شمال بغداد از دست داعش، با حرکت ده ها گردان از نیروهای پیاده عراقی و پیشمرگه های کرد از چندین محور آغاز شده است.

منبع: ایرنا

206/201

کد خبر: 686889

وب گردی

وب گردی