ورود کمیسیون بهداشت به موضوع داروی قاچاق

یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بر لزوم نظارت دقیق تر مبادی ورودی کالا به کشور برای جلوگیری از واردات داروی قاچاق در بازار تاکید کرد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، بهروز بنیادی در این باره گفت: کمیسیون بهداشت در نظر دارد جلساتی را در زمینه وضعیت دارو و تجهیزات پزشکی با حضور مسئولان وزارت بهداشت و معاونت غذا و دارو برگزار کند که قطعا یکی از موارد آن بحث قاچاق دارو خواهد بود.

او با بیان اینکه مقوله قاچاق یکی از موارد تاسف برانگیز در کشور است، گفت: سازمان گمرک و مناطق آزاد موظف است که جلوی واردات کالاهای قاچاق را به کشور بگیرد . موضوعی که شامل داروی قاچاق نیز می‌شود و حتی به دلیل ارتباط مستقیم با سلامت مردم اهمیت اش از سایر کالا بیشتر است.

او با بیان اینکه وزارت بهداشت نیز باید نظارت دو چندان بر شرکت های وارد کننده دارو تجهیزات پزشکی داشته باشد گفت:‌وزارت بهداشت باید بر تمامی شرکت هایی که اقدام به واردات دارو و کالاهای پزشکی می‌کند و به آن شرکت ها مجوز داده است نظارت داشته باشد چون در بحث سلامت مردم نباید با کسی تعارف داشت. این اطمینان باید وجود داشته باشد که این وارد کنندگان داروهای استاندارد و نه قاچاق وارد می‌کنند.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان باتاکید بر اینکه باید قاچاقچیان دارو مشخص شوند گفت: اگر داروی قاچاقی کشف می‌شود باید فروشنده و مبادی ورودی و شرکت وارد کننده آن به سرعت شناسایی شوند کما اینکه برخی از شرکت ها با پوشش غیردارویی اقدام به واردات داروی قاچاق می‌کنند که این روند نگران کننده است.

بنیادی با تاکید بر لزوم دقت بیش از پیش گمرک و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و وزارت بهداشت برای جلوگیری از واردات داروی قاچاق گفت:‌ طبیعتا وقتی ارگانی همچون گمرک با مواد بهداشتی و دارویی مواجه می‌شود باید آن را با دقت رصد کند و وزارت بهداشت نیز در صدور دقت لازم را داشته باشد.

او با بیان اینکه مجلس نسبت به مقوله قاچاق حساس است گفت: کمیسیون بهداشت و درمان نیز قصد برگزاری جلساتی برای بررسی واردات دارو و تجهیزات پزشکی را با مسئولان وزارت بهداشت و معاونت غذا و دارو را دارد که این بررسی های جامع شامل مقوله قاچاق کالا نیز می‌شود.

106

کد خبر: 686921

وب گردی

وب گردی