دانشجوی نمونه دانشگاه آزاد اسلامی: تاکنون بیش از 30 اختراع ملی ثبت کرده‌ام/ نشاط در دانشگاه آزاد اسلامی از سایر دانشگاه‌ها بالاتر است

دانشجوی نمونه دانشگاه آزاد اسلامی می‌گوید: تاکنون بیش از 30 عنوان اختراع ملی و نظامی به ثبت رسانده‌ام؛ بیش از 20 عنوان کتاب چاپ شده یا در دست چاپ دارم و بیش از 10 مقاله علمی –پژوهشی و ISI به چاپ رسانده‌ و بیش از صد عنوان مقاله در کنفرانس ملی و بین المللی ارایه داده‌ام.

به گزارش ایسکانیوز، در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید در دانشگاه آزاد اسلامی که با حضور رئیس هیات امنا و مؤسس دانشگاه آزاد اسلامی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و معاونان وی برگزار شد‏، 11 دانشجوی نمونه این دانشگاه معرفی و تجلیل شدند.

بهرام مرادی دانشجوی مقطع دکتری علوم سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه یکی از این 11 دانشجو است که به همین مناسبت‌ گفت‌وگویی با وی انجام داده‌ایم. ادامه این گفت و گو را در ادامه می خوانید:

*با تبریک انتخاب شما به عنوان دانشجوی نمونه، کمی از خودتان و سابقه زندگی و علمی‌تان بفرمایید.

- بهرام مرادی هستم، بیستم بهمن ماه 1358 در شهرستان کرمانشاه به دنیا آمدم. تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در کرمانشاه به پایان رساندم و در خرداد سال 1377 به پاس قدردانی از خون پاک شهدا و ایثارگران و جانبازان و رزمندگان دفاع مقدس و روحیه شهادت طلبی و ایثارگری مردم شهیدپرور کرمانشاه وارد دانشگاه افسری امام علی(ع) ارتش ج.ا.ا شده و با رسته خلبانی فارغ‌التحصیل شدم و بعد از دوره‌های متعدد پروازی به عنوان خلبان بالگرد 205 در سال 1382 به پایگاه یکم شکاری هوانیروز کرمانشاه منتقل شدم و به دلیل زمینه‌های فرهنگی و علمی که در دانشگاه افسری و مراکز آموزشی و به خاطر علاقه‌مندی به امور شهدا و ایثارگران مدتی در معارف جنگ و یادمان مرصاد و مناطق عملیاتی غرب و شمال غرب به تبیین زندگینامه، رشادت و دلاورمردی‌های شهدای بزرگ ارتش و نیروی زمینی و بویژه هوانیروز همچون شهید کشوری و شیرودی و شمشادیان و.. پرداختم. در این دوران به برکت خون شهدا و در راستای منویات مقام معظم رهبری که انتظار خود را از یک جوان موفق در سه بعد تحصیل و تهذیب و ورزش بیان فرموده بودند، فعالیت‌های خود را با محوریت این سه حوزه در راستای کسب قله‌های علم و عمل آغاز کردم.

در سال 1387 با معدل 18/59 به عنوان نفر اول از دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم آباد فارغ التحصیل شدم؛ به علت داشتن ماموریت‌های متعدد پروازی و نظامی و شرایط منطقه‌ای و بین المللی ج.ا.ا و بویژه مناطق مرزی استان کرمانشاه و استان‌های همجوار بعد از یک وقفه کوتاه مجددا در سال 1394 با رتبه یک در بین مصاحبه شوندگان دکتری تخصصی علوم سیاسی گرایش مسایل ایران در دانشگاه مورد علاقه خودم یعنی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه قبول و توفیق شاگردی استادان گرانقدر این دانشگاه را کسب کردم و علی‌رغم داشتن دو فرزند خردسال در کنار شغل حساس خلبانی در سه زمینه علمی، پژوهشی، فرهنگی و ورزشی لحظه ای از تلاش و کوشش فرو گذار نبوده و نیستم.

* درباره رشته تحصیلی که در آن نمونه شده‌اید و علاقه شما با توجه به سابق شغلی و تحصیلی نظامی بفرمایید.

- از دوران دبیرستان و حتی قبل از آن من فعالیت‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی را با عضویت فعال در انجمن‌های اسلامی و بسیج محلات و سپاه و ستاد اقامه نماز و امر به معروف و نهی از منکر و سایر تشکل‌های اسلامی و انقلابی آغاز کردم و با ورود به دانشگاه افسری به عنوان مدرسه فیضیه ارتش افزون بر سازماندهی فعالیت‌ها با فعالیت‌های عقیدتی و سیاسی دانشگاه و حضور در مراسم مذهبی و انقلابی و به توصیه دوستان و استادان تصمیم گرفتم بعد از فارغ التحصیلی در زمینه مباحث علم سیاست صاحب کرسی شوم و در همان دوران با انتشار مقالات تحلیلی و سیاسی در مجلات و روزنامه‌ها راه خود را پیدا کرده و مصمم شدم که در رشته علوم سیاسی و گرایش‌های آن کسب علم کنم.

معتقد بودم سیاست به عنوان یک علم می‌تواند در زمان صلح کشور را نجات دهد و در زمان جنگ هم این نیروهای مسلح هستند که نجات دهنده کشور هستند که به حمد و قوه الهی توانستم این دو را در کنار هم داشته باشم، همانطور که سیاستمداران بزرگ و رهبران بزرگ در گذشته و حال هم نظامی بوده‌اند و هم سیاستمدار.

* امتیازات دوران دانشجویی که آگاه بودید و با توجه به توانایی خود از آن استفاده کردید همراه با موفقیت‌ها بیان کنید.

- من به یاد نمی‌آورم در دوران دانشجویی و حتی قبل از آن به عنوان استعداد درخشان باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه، شرکت در کارگاه یا همایش یا سمینار یا کنگره یا کنفرانس یا بازدید یا هر گونه فعالیت علمی و فرهنگی و حتی ورزشی مرتبط یا مورد علاقه ام به هر نحوی از انحا مطلع شوم، اما شرکت نکنم. این فقط محدود به خود دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه نمی‌شد و این حتی محدود به استان و کشور نمی‌شد بلکه در فعالیت‌های بین المللی نیز شرکت فعال داشتم به طوری که یادم می‌آید در شمال کشور استاد برگزاری کارگاه بودم؛ در تهران و مشهد و کرمانشاه نیز پژوهشگر برتر معرفی شده‌ام و به صورت غیرحضوری در کشورهای ترکیه، اتریش، اسپانیا و سایر کشورهای اروپایی داور بین المللی و یا عضو کمیته علمی بودم؛ این در حالی است که به عنوان استاد دفاع مقدس یا استاد مدعو گروه علوم سیاسی در دانشگاه رازی، دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه فنی و حرفه ای مشغول تدریس نیز هستم و در این دوران موفق شده‌ام دو عنوان اختراع به ثبت برسانم و بیش از پنج عنوان کتاب تالیف یا ترجمه کنم، بیش از 20 عنوان مقاله در مجلات بین المللی یا کنفرانس‌های ملی و بین المللی به چاپ رسانده یا برگزیده و منتخب شوم.

*فعالیت‌های علمی، آموزشی، پژوهشی و یا ورزشی خود را تشریح فرمایید.

- اگر فراموش نکرده باشم؛ تاکنون بیش از 30 عنوان اختراع ملی و نظامی به ثبت رسانده‌ام؛ بیش از 20 عنوان کتاب چاپ شده یا در دست چاپ دارم و بیش از 10 مقاله علمی –پژوهشی و ISI به چاپ رسانده‌ام و بیش از صد عنوان مقاله در کنفرانس ملی و بین المللی ارایه داده‌ام.

مقام نقره جهان در اختراعات 2012 آلمان، نفر اول کارشناسی ارشد علوم سیاسی، مقام دوم کنگره جهانی اقتدار ج.ا.ا استان تهران، مقام کشوری کنگره حضرت زینب(س) استان قم، مقام دوم کشوری کنگره شهدای دانشجو استان همدان، مقام کشوری کنگره 7000 شهید استان کردستان، داور برتر کنفرانس بین المللی مشهد و تهران، پژوهشگر برتر کنفرانس بین المللی ترکیه و فعالیت‌های پژوهشی و علمی که مجال بیان آن در این گفت‌وگو نیست.

* بیشترین امتیاز شما برای دانشجوی نمونه شدن در این مرحله مربوط به کدام حوزه بوده است؟

- طبق آیین‌نامه انتخاب دانشجوی نمونه منتشر شده توسط سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی باید در سه حوزه علمی و پژوهشی و فرهنگی حداقل 50 امتیاز کسب شود تا بعد مدارک و مستندات بررسی شود. در این دستورالعمل بیشترین امتیاز به فعالیت‌های پژوهشی اختصاص داده می‌شود که احتمالا فعالیت‌های پژوهشی و آموزشی (معدل 19/33 در مقطع دکتری) من غنی و بالاتر بوده که در بین یک میلیون و ششصد هزار نفر دانشجو برگزیده شده‌ام ولی من برای تمام حوزه‌ها چیزی کم نگذاشتم.

* معیار انتخاب دانشجوی نمونه چه ملاک‌هایی است؟

- به نظر من دانشجوی نمونه فردی است که دارای استعدادهای برتر علمی، پژوهشی، ورزشی، فرهنگی و اجتماعی و شئونات دانشجویی و اسلامی بوده و بالاترین امتیاز را از بین دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در سه سطح واحد دانشگاهی و استان و نهایتا سراسر کشور کسب کند.

* نظر شما در مورد دانشگاه آزاد اسلامی و محل تحصیلتان، واحد کرمانشاه چیست؟

- به لطف خداوند مهربان و با تلاش شبانه روزی همه مسئولان و استادان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی، امروز ما می بینیم این دانشگاه سهم 56 درصدی در تحصیلات تکمیلی و رشد و بستر بالندگی در کشور، کسب رتبه 162 جهان در بین دانشگاه‌های دنیا، بیشترین حمایت از پژوهشگران جوان و نخبگان، تقویت و توسعه ورزش همگانی و قهرمانی(5 مدال از 8 مدال‌های المپیک ریو متعلق به دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی بود)، کرسی آزاداندیشی و گسترش فعالیت‌های متنوع کانون‌ها و نشریات دانشجویی و برپایی همایش‌ها و جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها متنوع، توجه ویژه و حمایت مالی و معنوی از همه اقشار جامعه اعم از خانواده معظم شهدا و جانبازان و ایثارگران تا خانواده‌های بی بضاعت تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی یا حافظان قرآن کریم و ورزشکاران و غیره در پرونده زرین خود دارد.

بنده شخصا اعتقاد دارم نشاط علمی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و سیاسی در این دانشگاه به مراتب از سایر دانشگاه‌های متعدد کشور بالاتر بوده و علی‌رغم بی‌مهری‌های متعدد در حوزه‌های مختلف به این دانشگاه حضور حداکثری شاغلان و خانواده معظم شهدا و جانبازان و ایثارگران و حتی خانواده‌های بی‌بضاعت تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی در این دانشگاه نشان از اعتبار و تاثیرگذاری آن در آموش عالی کشور است.

* به عنوان دانشجوی نمونه چه توصیه ای برای سایر دانشجویان مستعد و علاقه‌مند به نمونه شدن دارید؟

- دانشجویان گرامی و ارجمند حال و آینده و همکلاسی‌های عزیزم، سعادت دنیوی و اخروی من و شما در گرو اجرا و عمل به سه وظیفه محول شده از طرف مقام معظم رهبری به دانشجویان و جوانان بوده و آن سه حوزه این است: تحصیل، تهذیب و ورزش. در کشور اسلامی تعهد و تخصص در کنار هم است و این دو بال در کنار هم مایه پیشرفت و رشد و بالندگی ما و استان و کشور عزیزمان ایران است.

* حرف آخر ...

- وقتی فردی موفقیتی کسب می‌کند، این موفقیت مرهون زحمات و تلاش و حمایت مادی و معنوی افراد کثیری است که نباید قدردانی و تشکر از آنان فراموش شود. بنابراین با افتخار وظیفه دارم از همه عزیزانی که مرا در کسب این موفقیت یاری کرده‌اند؛ اعم از خانواده، ریاست و کل مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه، فرماندهان و همه پرسنل هوانیروز کرمانشاه و ستاد هوانیروز و نیروی زمینی و ارتش ج.ا.ا، استادان گرانقدر و دوستان از صمیم جان قدردانی و تشکر کنم و امیدوارم همچون ستاره پرفروغ آسمان همواره برای رسیدن به اهداف عالیه نورافشانی کنم و در راه عشق و شهادت و کسب علم و دانش و پایمردی و سربازی، قدم بردارم و خستگی را نشناسم و تا پای جان آماده فتح قله‌های علم و ایمان در راه اسلام و ایران و رهبر و ملت شهید پرور جمهوری اسلامی باشم.

101

کد خبر: 686931

وب گردی

وب گردی