خوابگاه خیّری دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل افتتاح شد

خوابگاه خیّری دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل که با هزینه شخصی دکتر مرتضی وهاب زاده احداث شده، امروز با حضور مسئولان کشوری و استانی به بهره برداری رسید.

به گزارش ایسکانیوز، در مراسم افتتاحیه این خوابگاه رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل اظهار کرد: بی گمان ارزش انسان در آموزه های قرآنی به دانش است؛ از این روست که تسخیر فرشتگان و هستی، زمانی برای انسان شدنی شد که خداوند به انسان اسمای خویش را تعلیم داد و انسان به دانش اسمایی آگاه شد.

دکتر علی شامل افزود: با این همه، دانشی دارای ارزش است که انسان را به مقام خودش بازگرداند و از مقام هبوط، به عروج رساند.

وی بیان کرد: یکی از راه های رسیدن به کمالات انسانی انجام کار خیر است، کار خیر در سیر و سلوک انسان و لقاء الی الله موثر است.کار خیر بسیار ارزشمند است و کسی که اهل کار خیر است در آخرت هم خود نجات می یابد و هم عده‌ایی را نجات می دهد.

شامل افزود: انجام کار خیر یکی از عوامل مهم در کاهش موانع و مشکلات زندگی است که داوطلبانه به دیگران کمک کنیم تا بتوانیم باری را از دوش سایر همنوعان برداریم. اثر مطلوبی که وجود دارد این است که علاوه بر خدمت کردن داوطلبانه و نفعی که به دیگران می رسانیم خودمان هم حس خوب و خوشایندی پیدا می کنیم که توانسته ایم فردی مفید باشیم.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل گفت: وهاب زاده کاری را انجام داده اند که در نوع خود کم نظیر بوده است که اگر این فرهنگ خوابگاه سازی در جامعه ترویج شود، یقینا بسیاری از مشکلاتی که امروزه دانشجویان و دانشگاه ها با آن روبرو هستند از بین خواهد رفت.

مدیرکل مقررات، طرح ها و لوایح معاونت پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی نیز گفت: ورود افراد متمکن در چنین فعالیت هایی در کنار خیراندیشی نشان از جایگاه رفیع علم و دانش است که در آیه های متعالی قرآن کریم نیز متبلور است و از سویی هم نام نیکی از این خیرین بجا می ماند.

حجت الاسلام سید علی حسینی اظهار کرد: بخشش مال بخشی از مساله است و خداوند در بحث معنوی نیز بر انفاق تاکید دارد و برای تابش انوار الهی بر دل، نخست باید زنگار از دل زدوده شود تا کار خیر با اخلاص همراه باشد.

وی بیان کرد: امروزه تراکم کارها در حوزه های علمی و دانشگاهی است و خیرین باید به سمت فضای علمی سوق داده شوند زیرا دانشگاه زمانی می تواند فضایی مناسب برای آموزش باشد که مجموعه ای از امکانات را فراهم کند.

حسینی افزود: اسکان دانشجویان یکی از مسائل مهمی است که ضرورت توجه به آن به شدت احساس می شود و ورود به این موضوع در جهان نیز امری رایج است طوری که بزرگترین دانشگاه جهان توسط یک خیر راه اندازی شده است.

در این مراسم معاون سیاسی و امنیتی استانداری اردبیل نیز بر گسترش فرهنگ کار خیر در زمینه علمی تاکید کرد.

طاهر شریفی اظهار داشت: سایر افراد نیز باید با خیرینی مانند دکتر وهاب زاده همراه شوند زیرا استان اردبیل جزو قطب های علمی کشور است ولی به لحاظ امکانات کم برخوردار محسوب می شود.

وی در خصوص احداث خوابگاه و تامین هزینه آن بیان کرد: چنین کار خیری می تواند با هدف تقویت بنیه های علمی از طریق ایجاد شرایط مناسب برای دانشجویان باشد و گرچه انگیزه و مبانی فرهنگی این امر در کشور وجود دارد اما بسیار از این مساله بازمانده ایم.

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت: نیکوکاران انسان های هوشمند و معامله گران بزرگی هستند و در زمینه ای فعالیت دارند که با رقیب های قابل توجهی روبرو بوده و در مقابل نیز سود کلان مادی و معنوی به دست می آورند.

101

کد خبر: 686994

وب گردی

وب گردی