اعضای فراکسیون دانشگاه آزاد اسلامی از دکتر میرزاده چه درخواست هایی داشتند؟

اعضای فراکسیون دانشگاه آزاد اسلامی مجلس شواری اسلامی در دیدار با دکتر میرزاده رییس دانشگاه آزاد اسلامی خواستار برقراری عدالت آموزشی، بومی گزینی و توسعه تحصیلات تکمیلی شدند.

به گزارش ایسکانیوز، جلیل رحیمی جهان آبادی، نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخرز و صالح آباد در مجلس شورای اسلامی در دیدار با دکتر میرزاده رییس دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: اگر امروز هر فردی می‌تواند به راحتی در کشور تحصیل کند، بخش قابل توجهی از این موضوع به خاطر وجود دانشگاه آزاد اسلامی است. در مقطع کارشناسی ارشد کمتر کسی وجود دارد که مشتاق تحصیل باشد و نتواند در این مقطع ادامه تحصیل دهد.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی با حضور در دورترین نقاط کشور توانسته حتی در بحث ایجاد اشتغال نخبگان هم سهم مهمی داشته باشد. همچنین در حوزه آموزش و پرورش هم، مدارس‌ سما توانسته‌اند با ایجاد کیفیت به کمک آموزش و پرورش بیاید.

او در ادامه به نیاز حضور کشور در دیپلماسی عمومی اشاره کرد و افزود: با توجه به این نیاز و لزوم تقویت آن دانشگاه آزاد اسلامی توانسته با ایجاد شعبه در کشورهای مختلف در ترویج ارزش‌های والای انقلاب و توسعه علم نقش داشته باشد. او در پایان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی یک سرمایه ملی است که ما نمایندگان باید از این سرمایه محافظت کنیم.

در این دوره هم کمیسیون آموزش مجلس از اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی حمایت می کند

احمدی لاشکی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در ادامه این نشست گفت: وجود این تعداد دانشجو در دانشگاه آزاد نشان دهنده اهمیت کار این مجموعه علمی است. در این دوره هم کمیسیون آموزش مانند دوره قبل حمایت‌های خود را از دانشگاه آزاد خواهد داشت چرا که به این مجموعه و اقدامات صورت گرفته در آن اعتقاد داریم.

امینی‌فر نماینده مردم زاهدان در مجلس نیز با تشکر از برگزاری این جلسه گفت: از مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی به دلیل بومی گزینی اعضای هیات علمی تشکر ویژه داریم و تقاضا داریم تا توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته باشند. همچنین از مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی می‌ خواهیم تا نسبت به کیفی سازی در حوزه علوم پزشکی توجه ویژه‌تری داشته باشند.

حسن‌پور، نماینده مردم سیرجان در مجلس در ادامه این نشست گفت: ایجاد این فراکسیون برای حمایت بیشتر از دانشگاه آزاد اسلامی کار بسیار خوب و هوشمندانه ای بوده که با همت معاون پارلمانی دانشگاه انجام شده است.

مردم به مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی اعتماد دارند

وی در ادامه با بیان اینکه اعتماد مردم مهم‌ترین نعمت است، افزود: مردم به مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی اعتماد دارند که این موضوع نشان دهنده اعتماد مردم نسبت به اقدامات دکتر میرزاده است.

او در ادامه با مثبت ارزیابی کردن اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه بین‌الملل گفت: دانشگاه آزاد اسلامی یکی از نهادهایی است که اصل 44 را به صورت تمام و کمال به اجرا در آورده و همچنین توانسته با کاهش شهریه 50درصدی در برخی رشته ها رضایت خانواده‌های ایرانی را به همراه داشته باشد.

گودرزی در این جلسه گفت:زمانی که دکتر میرزاده مسئولیت اداره دانشگاه آزاد اسلامی را بر عهده گرفت چالش های فراوانی در این مجموعه وجود داشت که با برنامه‌ها و اقدامات به جا، امروز شاهد برطرف شدن بسیاری از این مشکلات هستیم.

سابقه درخشان دکتر میرزاده در زمینه های اجرایی باعث موفقیت دانشگاه آزاد اسلامی بوده است

غلام محمد زارعی، نماینده مردم شهرستان های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی در ادامه این جلسه ضمن تشکر از معاون پارلمانی دانشگاه، با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی بزرگ‌ترین دانشگاه حضوری دنیا محسوب می‌شود گفت: وظیفه انقلابی ماست که از این میراث انقلاب در حوزه آموزش عالی حفاظت کنیم.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی با وجود اینکه از هیچ منابع دولتی برخوردار نیست، اما کمک شایانی به دولت کرده و بار عظیمی از دوش دولت برداشته است.

او افزود: دکتر میرزاده علاوه بر اینکه یک چهره علمی محسوب می‌شود، سابقه درخشانی هم در کارهای اجرایی دارد و به همین دلیل توانسته چالش‌های دانشگاه را رفع کند. دانشگاه آزاد اسلامی نسبت به خیلی از دانشگاه‌ها در وضعیت مطلوب‌تری قرار دارد. از همکاران خود می‌خواهم تا با بررسی دقیق‌ طرح سنجی و پذیرش وضعیت این طرح را به صورت سابق بازگردانند.

بومی گزینی و عدالت آموزشی در دانشگاه آزاد اسلامی با قدرت ادامه پیدا کند

سکینه الماسی نماینده مردم کنگان در مجلس، ضمن تشکر از مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی به دلیل همکاری با سازمان بهزیستی در جهت تسهیل کردن شرایط تحصیل دانشجویان تحت پوشش این سازمان گفت: حوزه انتخابیه که من نماینده آن هستم مهاجرپذیر است بنابراین ظرفیت ایجاد مقاطع مختلف آموزش و توسعه فضای آموزشی در این منطقه وجود دارد.

هاجر چنارانی، نماینده مردم نیشابور در مجلس و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تشکر از معاونت پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی به دلیل ارتباط مستمر با نمایندگان مجلس گفت: اگر دانشگاه آزاد اسلامی موفق نبود امروز خیلی از نمایندگان که با رای مردم به مجلس راه پیدا کرده‌اند نمی‌توانستند به راحتی تحصیل کنند.

او افزود: به عنوان یکی از اعضای خانواده ایثارگران از مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی تشکر می کنم. فرزندان شهدا و ایثارگران در دانشگاه آزاد اسلامی با مشکلاتی که در نهادهای دیگر جامعه مواجهند، روبه‌رو نیستند.

چنارانی در پایان گفت: از مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی درخواست می‌کنیم تا برنامه‌ عدالت آموزشی و بومی گزینی را با همین قدرت ادامه دهند تا دختران ما برای تحصیل به شهرهای دیگر مهاجرت نکنند.

101

کد خبر: 687007

وب گردی

وب گردی