افتتاح بزرگ‌ترین مرکز دیالیز کشور در تبریز

بزرگترین مرکز دیالیز کشور در بیمارستان امام رضا(ع) تبریز توسط وزیر بهداشت افتتاح شد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، سید حسن قاضی‌زاده هاشمی در آیین افتتاحیه بزرگترین مرکز دیالیز کشور گفت: در تلاش هستیم که تا یک سال آینده، دو هزار تخت‌ دیالیز را که با قیمت دولتی عرضه می‌شوند، به تخت‌های دیالیزی موجود در کشور اضافه کنیم.

او گفت: عمل دیالیز، برای بیمارانی کاربرد دارد که کلیه‌هایشان از کار افتاده و نیاز به پیوند دارند که از طریق دیالیز به زندگی خود ادامه می‌دهند.

هاشمی ادامه داد: با توجه به اینکه مشکلات فراوانی در کشور وجود دارد، باید گفت که گشایش‌های خوبی نیز در راستای مشکلات انجام می‌گیرد.

او گفت : ۲۵ هزار نفر در کشور نیاز به دیالیز دارند که نیمی از آن‌ها باید پیوند کلیه شوند؛ در این راستا از بستگان و نزدیکان بیماران تقاضا داریم که در راستای کمک به اعمال جراحی که از طریق اهدا عضو انجام می‌گیرد، کمک کنند.

هاشمی گفت: ما سالانه تنها 2 هزار و ۵۰۰ مورد عمل پیوند را در سطح کشور انجام می‌دهیم، چرا که اهدای عضو محدود به این تعداد بوده و ما نمی‌توانیم بیش از این اقدام به پیوند اعضا کنیم.

وزیر بهداشت در پایان با تاثیرپذیری از فرهنگ عاشورا گفت: امام حسین(ع) از جان خویش در راه دین و در جهت خدمت به مردم شهید شد؛ از این رو ما نیز اگر بخواهیم به مردم خدمت کرده و کشورمان را بسازیم، باید از جان خویش در این راه بگذریم و چه بسا مشکلاتی که در پی این به وجود آمده است که نتوانسته‌ایم از خودگذشتگی کنیم.

105105

کد خبر: 687024

وب گردی

وب گردی