دی‌میستورا: جنگ موصل نباید حلب را از یادها ببرد

فرستاده سازمان ملل به سوریه تأکید کرد: رخدادهای موصل عراق نباید به فراموش شدن مساله حلب در سوریه منجر شود و گرنه تاریخ ما را محاکمه خواهد کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از شبکه خبری المیادین، استفان دی‌میستورا، فرستاده سازمان ملل به سوریه در گفتگو با خبرنگاران پس از پایان نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ نسبت به نادیده گرفتن شهر حلب سوریه هشدار داد و گفت: رخدادهای موصل عراق نباید موجب فراموش کردن حلب شود؛ چرا که حدود ۲۷۰ هزار تن در این شهر محاصره هستند. در صورتی که از حلب غافل شویم تاریخ ما را محاکمه خواهد کرد.

عملیات آزادی شهر موصل، مرکز استان نینوا در عراق از روز دوشنبه آغاز شده و ائتلاف ضد داعش در این حمله شرکت دارد. موصل مقر اصلی داعش در عراق است و این عملیات اکنون مورد توجه تمامی کشورهای جهان است.

وی گفت: از این لحظه تا ماه دسامبر اگر نتوانیم به راهکاری درباره حلب دست یابیم بعد از دسامبر دیگر شهری به نام حلب وجود نخواهد داشت.

دی‌میستورا از پیشرفت در مذاکرات لوزان و لندن صحبت کرد و گفت که مذاکرات لندن مهم بود.

وی تأکید کرد: مذاکره میان روسیه و آمریکا از اولویت‌های ماست اما هرگونه مذاکراتی درباره سوریه با وجود ادامه بمباران شرق حلب بی‌معناست. حتی غرب حلب نیز با حملات روبروست.

دی‌میستورا درباره اینکه آیا نسبت به مذاکرات بین المللی درباره سوریه بدبین است یا خیر گفت: من بدبین نیستم اما گاهی نگرانی نسبت به از دست رفتن فرصت برای هرگونه تغییری به سراغ من می‌آید.

روز دوشنبه ارتش روسیه اعلام کرد که روز پنجشنبه به مدت ۸ ساعت حملات را در حلب متوقف می‌کند. اعلام آتش‌بس انسانی به مدت یک روز در حلب تنها از سوی روسیه و سوریه است و مخالفان واکنشی به این مسئله نداشته‌اند.

آمریکا و روسیه اخیرا مذاکرات فشرده‌ای را در کشورهای مختلف برای رسیدن به توافق آتش‌بس در سوریه برگزار کرده‌اند اما هنوز به توافق جدی دست نیافته‌اند.

ایسنا

208/201

کد خبر: 687075

وب گردی

وب گردی