نقشه سرایدار برای دستبرد به خانه تاجر سرشناس

سرایدار خانه تاجر سرشناس که نقشه دستبرد به منزل او را طراحی کرده بود، در بازجویی‌های پلیسی به جرمش اعتراف کرد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از شرق وقوع سرقت از خانه‌ای در خیابان زعفرانیه آخرین روز شهریور به پلیس اعلام و با حضور مأموران در محل و انجام تحقیقات اولیه مشخص شد محل سرقت، منزل یکی از بازرگانان سرشناس تهران در زمینه صادرات و واردات است و سارق یا سارقان اقدام به سرقت مقدار زیادی اموال از قبیل طلاجات، جواهرات، سکه‌های طلا، ارز خارجی و... کرده‌اند.

مال‌باخته پس از حضور در پایگاه یکم پلیس آگاهی در اظهاراتش به کارآگاهان عنوان کرد: «به قصد مسافرت همراه اعضای خانواده، از خانه خارج اما پس از مراجعه متوجه شدیم در ورودی ساختمان کاملا تخریب شده است. پس از ورود به داخل خانه و وارسی اموال خانه متوجه سرقت مقدار زیادی طلا و پول داخل خانه شدیم». با حضور کارآگاهان در محل و بررسی دقیق صحنه سرقت، کارآگاهان اطمینان پیدا کردند سارقان به موقعیت ساختمان کاملا آشنایی داشتند، از محل نگهداری اموال مسروقه نیز اطلاع دقیقی داشتند و با اطمینان از نبود مال‌باخته و خانواده‌اش اقدام به این سرقت کردند.

در شرایطی که در تحقیقات اولیه به نظر می‌رسید هیچ‌گونه اطلاعات قابل بهره‌برداری برای شناسایی و دستگیری سارقان وجود ندارد، در تحقیقات تکمیلی از مال‌باخته و اعضای خانواده‌اش، معلوم شد جوانی٢٧ساله به نام «وحید.س» در منزل مال‌باخته به مدت سه ماه به‌عنوان سرایدار مشغول به‌ کار بود و پس از آن به دلایل نامعلومی از ادامه کار انصراف داد و در‌حال‌حاضر نیز مال‌باخته از محل سکونت و محل کار فعلی وی هیچ اطلاعی ندارد. در ادامه رسیدگی به پرونده و با انجام اقدامات پلیسی و به‌دست‌آمدن تصاویر تعدادی از دوربین‌های مداربسته محدوده سرقت و شناسایی تصویر «وحید.س» از سوی مال‌باخته، کارآگاهان اطمینان پیدا کردند «وحید» یکی از سارقان منزل مال‌باخته است.

کارآگاهان در گام بعدی مخفیگاه وحید را در یکی از روستاهای غرب کشور شناسایی کردند، با اخذ نیابت قضائی به این منطقه اعزام شدند و او را در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کردند. «وحید» در اظهارات اولیه منکر ارتکاب سرقت یا اطلاع از آن شد اما زمانی ‌که بخشی از دلایل و مستندات به‌ویژه فیلم به‌دست‌آمده از دوربین‌های مداربسته در برابرش قرار گرفت، به‌ناچار لب به اعتراف گشود و در اعترافاتش به کارآگاهان گفت: «در مدتی که سرایدار خانه مال‌باخته بودم، از وضعیت مالی وی اطلاع کامل پیدا کردم و به موقعیت مکانی منزل نیز کاملا واقف شدم. سپس پیشنهاد سرقت از منزل شاکی را با چهار نفر از بچه‌محل‌ها و دوستان خود به‌ نام‌های فرزاد، مسعود، گودرز و کامران مطرح کردم و آنها نیز پیشنهاد مرا قبول کردند. با اطلاعات دقیقی که از خانه و همچنین تعداد اهالی خانه مال‌باخته داشتیم، آنجا را تحت‌ نظر گرفتیم تا سرانجام فرصت مناسب برای سرقت به دست آمد. با استفاده از نبود مال‌باخته و اعضای خانواده‌اش اقدام به سرقت کردیم و بلافاصله از تهران خارج شدیم».

کارآگاهان با شناسایی چهار عضو دیگر گروه سارقان، اطلاع پیدا کردند که این افراد همان سارقان بازار بزرگ تهران هستند که در اردیبهشت سال گذشته به اتهام سرقت مغازه‌های بازار دستگیر و هر کدام از آنها پس از تأمین قرار مجددا آزاد شدند و سرقت‌های خود را از سر گرفتند. با توجه به حرفه‌ای‌بودن متهمان، دستگیری آنها در عملیات پیچیده پلیسی و هم‌زمان انجام شد. سرهنگ کارآگاه کرم یوسف‌وند، رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اشاره به صدور قرار بازداشت موقت از سوی مقام قضائی برای متهمان عنوان کرد: «متهمان پس از انتقال به پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ، به‌ناچار لب به اعتراف گشودند و به سرقت از منزل مال‌باخته و انجام چندین فقره سرقت مشابه منزل در سطح شهر تهران اعتراف کردند؛ همچنین در ادامه تحقیقات پلیسی، متهمان به چندین فقره سرقت مغازه در محدوده بازار تهران نیز اعتراف کردند که تحقیقات برای شناسایی محل‌های سرقت و همچنین دیگر جرائم ارتکابی متهمان در دستور کار این پایگاه قرار گرفته است».

105105

کد خبر: 687078

وب گردی

وب گردی